ماه رمضان در زندان‌های ایران چه خبر است؟
کد خبر: 3314447
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶

ماه رمضان در زندان‌های ایران چه خبر است؟

گروه جامعه: مسئول دارالقرآن زندان‌های کشور از دو برابر شدن برنامه‌های قرآنی طی ماه رمضان در زندان‌های کشور خبر داد و گفت: برای هر ۳۰ روز ماه رمضان برنامه قرآنی ویژه در زندان‌ها ترتیب داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محسن ربانی، مسئول دارالقرآن زندان‌های کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه توبه و بخشش است به ویژه برای افرادی که خود را گناه کار می‌دانند، گفت: در میان این افراد بسیاری هم هستند که ناخواسته و به جرایم غیرعمد و یا عمد در زندان‌ حضور دارند.

وی ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای برای اجرا طی ماه مبارک رمضان در زندان‌های کشور طراحی و به همه زندان‌های کشور ارسال شده است از جمله آیین غبارروبی و آماده کردن نمازخانه‌های زندان‌ها با مشارکت خود زندانیان در حال اجرا است.

اعزام سخنران به زندان‌های کشور

حجت‌الاسلام ربانی از برپایی مراسم استقبال از ماه رمضان در زندان‌ها نیز خبر داد و گفت: علاوه بر 750 روحانی ثابتی که در زندان‌ها حضور دارند روحانیان دیگری نیز برای برپایی سخنرانی، کلاس‌های آموزشی قرآن و ... به زندان‌ها اعزام می‌شوند.

وی از اجرای طرح تصحیح نماز و قرائت قرآن زندانیان طی ماه رمضان و نیز برپایی سنت افطاری در زندان‌ها سخن گفت و اظهار کرد: برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) و مراسم ویژه شب‌های قدر از دیگر برنامه‌های ماه رمضان در زندان‌های کشور است و امیدواریم با برگزاری این مراسم فرصت معنوی خوبی برای زندانیان طی ماه رمضان فراهم شود.

ربانی تصریح کرد: طی ماه رمضان برنامه‌های قرآنی در زندان‌ها دو برابر می‌شود و برای هر 30 روز ماه رمضان برنامه قرآنی ویژه داریم و هر روز یک جزء قرآن کریم در زندان‌ها قرائت می‌شود. همچنین نمایشگاه پوستر و عکس ویژه ماه رمضان، آموزش عمومی روخوانی و روان‌خوانی قرآن، آموزش تفسیر، آموزش تخصصی صوت و لحن، برپایی محافل انس با قرآن، حفظ احادیث و ... از دیگر برنامه‌های این ماه مبارک است.

مسئول دارالقرآن زندان‌های کشور همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در زندان‌ها اجرا و طرح قرآنی 1449 نیز با همکاری صدا و سیما در زندان‌ها اجرا خواهد شد.

captcha