کتاب «مدیریت زمان در فرایند زیارت» برای نخستین بار منتشر شد
کد خبر: 3318428
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
از سوی بنیاد پژوهش‌های آستان قدس؛

کتاب «مدیریت زمان در فرایند زیارت» برای نخستین بار منتشر شد

گروه اجتماعی: «مدیریت زمان در فرایند زیارت» عنوان کتابی است که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در شمارگان هزار نسخه برای نخستین بار منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، «مدیریت زمان در فرایند زیارت» عنوان کتابی است که از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در شمارگان هزار نسخه برای نخستین بار منتشر شد.

بنا بر این گزارش «مفاهیم کلی»، «مدیریت زمان در سفر زیارتی و در هنگام زیارت»، «شرکت در برنامه‌های فرهنگی و آیین‌های حرم مطهر رضوی» و «پس از سفر» از جمله فصل‌های این کتاب است.

همچنین از جمله مؤلفه‌های مدیریت زمان در این کتاب می‌توان به «اهمیت مدیریت زمان»، «زمان و عمر از نگاه اسلام» و «مؤلفه‌های مدیریت زمان» مفاهیم کلی این کتاب را تشکیل می‌دهد و «آراستگی به اخلاق اسلامی»، «رعایت زمان شرعی»، «پایان‌پذیری عمر» و «دنیای فانی و آخرت جاوید» اشاره کرد.

علی جان سکندری نویسنده کتاب «مدیریت زمان در فرایند زیارت» در بخشی از این کتاب به «مدیریت زمان در سیره عبادی امام رضا(ع)» اشاره کرده و آورده است: عبادت و بندگی خدای متعال راز اصلی وصول اولیای الهی به مراتب کرامت و معنویت است. آن بزرگواران با تقسیم اوقات شبانه‌روزی خویش، همه زندگی خود را تبدیل به میدان عبادت کرده اند و با نشستن بر مرکب عبادات متنوع در عظمت خدای متعال فانی شده‌اند.

شرکت در برنامه‌های فرهنگی و آیین‌های حرم مطهر رضوی از دیگر بخش‌های کتاب «مدیریت زمان در فرایند زیارت» است که مراسم قرآن خوانی، غبارروبی، تحویل کشیک، شب شهادت، شام غریبان، مجالس جشن و سلام، کلاس‌های مشاوره گروهی، حرم شناسی، فیض حضور، آموزش احکام و... را از جمله برنامه‌های فرهنگی، معنوی و آیینی حرم مطهر رضوی ذکر کرده که زائران باید زمانی را به بهره‌گیری از این برنامه‌ها اختصاص دهند.

یادآور می‌شود، این کتاب در قطع وزیری چاپ و منتشر شده است و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تهیه کنند.

captcha