قرآن، هیجان و شادی در «شهربازی قرآن و عترت» نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد
کد خبر: 3321615
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

قرآن، هیجان و شادی در «شهربازی قرآن و عترت» نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد

گروه اجتماعی: شهربازی قرآن و عترت ویژه کودکان ۶ تا ۹ سال با محوریت شناخت دشمنان منطقه و مردم مظلوم یمن و انتقال ارزش‌های دینی در قالب بازی و جشن در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، کانون تخصصی تشکل مردمی خیمة‌الانتظار با همکاری سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد در دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد بخشی را تحت‌ عنوان «شهربازی قرآن و عترت» راه‌اندازی کرده است.

بنابر این گزارش، مهد کودک مهدی یاوران خیمة الانتظار مشهد که در طول سال ویژه کودکان فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد، در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی در قالب شهربازی قرآن و عترت ویژه دختران و پسران رده سنی 6 الی 9 سال دارد.

این شهربازی دارای اهداف خاصی است و در کنار بخش ویژه کودکان و نوجوانان، بخش نمایشگاه فرهنگ و گفتمان‌های تربیتی و مشاوره برای خانواده‌ها و بخش شهربازی قرآن و مقاومت را نیز ویژه نوجوانان پسر طراحی و برپا کرده است.

ارتباط کودکان و نوجوانان با عمو روحانی

حضور مربیان روحانی در همه بخش‌های شهربازی از جمله نقطه قوت این مجموعه است که ارتباط برقرارکردن نسل جدید با روحانیت، اعتماد به این قشر و مراجعه در مسائل اعتقادی، مذهبی و دیگر امور به آنان از جمله اهدافی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

علاوه بر این بازی‌های موجود در شهربازی قرآن و عترت به صورت تعاملی و با همکاری کودکان و نوجوانان انجام می‌شود که در کنار ایجاد دکورهای جذاب و طبیعی هیجان و نشاط خاصی به فضای شهربازی داده است.

در قسمت‌های مختلف این شهربازی داستان‌های قرآنی، مفاهیم اخلاقی و دینی، نعمت‌های الهی و داستان زندگی و ویژگی ائمه(ع) با محوریت عموروحانی برای بچه‌ها به شیوه‌های مختلف، جذاب و شاد همراه با بازی بیان می‌شود.

همچنین طرح معما همراه با خواندن شعر، عبور از تونل‌های هیجان‌انگیز، حل پازل، قرائت سوره‌های کوچک قرآن برای حفظ از شر شیطان خناس، آشنایی با مراحل پخت نان به عنوان نعمت الهی، پاسخ به سؤالات و ابهامات ذهنی بچه‌ها توسط عمو روحانی از دیگر بخش‌ها و مراحل این شهربازی جذاب و مفهومی است.

آشنایی با دشمنان منطقه و مظلومیت کودکان یمن

علاوه بر این در طول مسیر حرکت در شهربازی قرآن و عترت عمو روحانی تلاش می‌کند تا فضایی شاد و هیجانی حاکم باشد، در عین حال بچه‌ها در کنار بازی با مفاهیم اخلاقی، شناخت دشمنان منطقه و نقش آنان در کشتار مردم مظلوم یمن و فلسطین و هم دردی با بچه‌های یمن در بخش‌های مختلف آشنا ‌می‌شوند.

شروع این شهربازی با ورود بچه‌ها در قالب گروه‌های 10 تا 15 نفره به جنگل و فضای مفرح پارک پرندگان است، سپس وارد استخر توپ، اتاق نقاشی و موانع چوبی سیار شده و در مجموع هفت مرحله‌ای را که با موضوع و برنامه مشخص طراحی شده است، را پشت سر می‌گذارند.

در انتها نیز بچه‌ها وارد سالن برگزاری جشن‌ می‌شوند، در این قسمت و به شکل برپایی جشن و در قالب نمایش عروسکی، تئاتر، شعر، مسابقه و اهدای جوایز معرفی ائمه(ع) به ویژه امام حسن(ع) و امام علی(ع) صورت می‌گیرد.

مراحل مختلف حضور در شهربازی قرآن و عترت مشهد حدود یک ساعت به طول می‌انجامد و در کنار این مجموعه فضایی نیز برای استقرار والدین با برنامه‌هایی که محوریت خانواده، ‌روابط زن و مرد و تربیت کودک دارد، در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود، شهربازی قرآن و عترت در ایام ماه شعبان با عنوان شهربازی مهدوی در خیمة الانتظار مشهد اجرا شد که در حال حاضر نیز بنا به درخواست سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری در سالن مولوی دهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در حال اجرا است.

captcha