تبیین ویژگی‌های مولا از منظر حضرت زهرا(س)/ تداوم مسیر حکومت علوی در نظام جمهوری اسلامی
کد خبر: 3325842
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
آیت‌الله بنیادی تشریح کرد:

تبیین ویژگی‌های مولا از منظر حضرت زهرا(س)/ تداوم مسیر حکومت علوی در نظام جمهوری اسلامی

گروه اندیشه: دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرمایشات حضرت زهرا(س) به تبیین خصوصیات حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: آن حضرت در بندگی، عدالت و تلاش در راه خدا بی‌مانند بود و از ملامت ملامتگران در این راه ابایی نداشت.

آیت‌الله حسین بنیادی، دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، با طرح این سئوال که اقتدا به حضرت علی(ع) دارای چه ویژگی‌هایی است؟ گفت: این مسیر اگرچه سخت است اما انسان می‌تواند در این مسیر به کمال برسد.
وی با اشاره به فرمایشات حضرت زهرا(س) درباره حضرت علی(ع) به بیان برخی از ویژگی‌های آن حضرت پرداخت و با بیان اینکه تمام وجود حضرت علی(ع) غرق در خداوند، عبادت و بندگی او بود، افزود: روزی که در نماز انگشتر به فقیر داد و تیر از پای او کشیدند و خم می‌شد و کودکان بر روی دوش او می‌نشستند و بازی می‌کردند، در تمام این‌ها جز رضایت پروردگار، چیز دیگری نبود.
آیت‌الله بنیادی ابراز کرد: حضرت علی(ع)، روزها با عدالت جلوی ظلم حتی ظلم‌های کوچک می‌ایستاد و شب‌ها غذا بر دوش می‌گرفت و به سراغ یتیمان و بی‌نوایان می‌رفت.
این مفسر قرآن کریم ادامه داد: دومین ویژگی آن حضرت این بود که لحظه‌ای در راه تلاش کوتاهی نکرد و در تمام سختی‌های اسلام حاضر بود و این‌گونه نبود که آسان‌ترین کارها را انتخاب کند بلکه سخت‌ترین را انتخاب می‌کرد و سومین ویژگی نیز آن بود که نزدیک‌ترین شخص به پیامبر(ص) بود و به همین دلیل رموز بندگی را بلد و در میان مردم اعلم بود.
وی با بیان اینکه چهارمین ویژگی حضرت علی(ع) آن بود که سردار اولیای خدا بود و در میان خواص بندگان خدا، می‌درخشید، گفت: حضرت علی(ع) فهیم بود و در تمام صحنه‌ها حضور داشت و اگر آن فهم نبود، بعد از رحلت پیامبر(ص) به راحتی دین را به انحراف می‌کشید.
آیت‌الله بنیادی با اشاره به ششمین ویژگی آن حضرت عنوان کرد: حضرت علی(ع) در راه خدا از ملامت ملامتگران هیچ ابایی نداشت و ملامت آنان هیچ تأثیری در او نداشت و از چیزی خجالت نمی‌کشید اما این‌گونه نبود که کسی بگوید حضرت علی(ع) عدالت را رعایت نمی‌کند؛ زیرا آن حضرت شخصی بود که حتی درباره قاتل خود نیز وصیت به جوانمردی و عدالت کرد.

مصداق امام در قرآن کریم، حضرت علی(ع) است
دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود ابراز کرد: آنچه که مهم است این است که در حکمروایی دینی، اسلامی و مذهبی چیزی به نام خلیفه نداریم و قرآن کریم می‌فرماید امام جامعه که مصداق آن حضرت علی(ع) است.
وی با یادآوری اینکه حکومت اسلامی ما برگرفته از حکومت حضرت علی(ع) است که در آن نقش امامت در جامعه بسیار نقش پررنگی است، گفت: ما در همان مسیر حکومت علوی قدم برمی‌داریم و این مهم‌ترین ویژگی حکومت ماست که به آن اقتدا کرده است اما اینکه چقدر در این مسیر موفق بوده است، بحث دیگری است اما مهم مسیر و کلان حرکت است که در همان مسیر حرکت حکومت علوی قرار دارد.
آیت‌الله بنیادی تأکید کرد:  آن چیزی که ما اکنون دوست داریم در جامعه‌مان رخ دهد همان چیزی است که حضرت علی(ع) می‌خواست آن را پیاده کند و همان برقراری عدالت در جامعه، رفع تبعیض، حاکمیت قرآن و معنویت است.

امروز دشمنان اسلام بسیار بیشتر از دوران حکومت علوی است
دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسئولان نظام جمهوری اسلامی مانند مقام معظم رهبری و امام راحل در همین مسیر بوده‌اند البته دشمنان آن روز  جامعه به اندازه دشمنان امروز جامعه نبودند و شاید نقشه‌های آنها بسیار اندک بود ولی نقشه‌هایی که امروز برای اسلام و مسلمین و جامعه مخصوصاً جامعه شیعه کشیده می‌شود، بسیار بیشتر است زیرا آن روز این همه رسانه نبود.
وی با بیان اینکه اکنون سازمان ملل به دست اهلش نیست و بسیاری از جوامع به ظاهر دموکراسی هستند،‌ گفت: آن چیزی که برای ما ملاک است همین است که مسئولان ما در مسیر حکومت علوی قدم برمی‌دارند تا به آن جایگاه برسیم اما باید قبول کنیم مشکلاتی در راه رسیدن به این هدف بزرگ وجود دارد.

captcha