تأسیس دانشکده بین‌المللی شیعه‌شناسی؛ گامی در جهت ترویج ولایت امام علی(ع)
کد خبر: 3327464
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
حجت‌الاسلام زارع عنوان کرد:

تأسیس دانشکده بین‌المللی شیعه‌شناسی؛ گامی در جهت ترویج ولایت امام علی(ع)

گروه اندیشه: قائم مقام مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: حجت‌الاسلام انصاری بویراحمدی برای ترویج مذهب شیعه و ولایت امام علی‌(ع) طرح‌های مهمی از جمله تدوین منشور جهانی تشیع و تأسیس دانشکده بین‌المللی شیعه شناسی را اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام محمدرضا زارع، قائم مقام مجمع جهانی شیعه‌شناسی و مدرس حوزه و دانشگاه روز گذشته، 21 تیرماه در آئین بزرگداشت و ترحیم حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی در یاسوج، اظهار کرد: این عالم ربانی در عرصه ولایت حضرت علی (ع) حدود 80 کتاب تالیف و به چاپ رساند.
وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام انصاری بویراحمدی برای ترویج مذهب شیعه و ولایت امام علی‌(ع) طرح‌های مهمی از جمله تدوین منشور جهانی تشیع و تاسیس دانشکده بین‌المللی شیعه‌شناسی را اجرا کرد، اخلاص، صداقت، شجاعت، غیرت، همت و پایداری در دین را از مهترین ویژگی های بارز این عالم ربانی برشمرد.
بنا بر این گزارش، همچنین، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این عالم ربانی مایه افتخار مردم و حوزه‌های علمیه استان و خطه جنوب کشور است، ابراز کرد: ایشان با تمام وجود خود را وقف مذهب تشیع و ولایت حضرت علی(ع) کرد.
وی افزود: علمای دینی به عنوان سربازان مدافع مرزهای عقیده و ایمان نقش مهمی در ترویج اجکام اسلام دارند.
یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام علی انصاری بویراحمدی، از اساتید پرتلاش حوزه علمیه قم، بنیانگذار و رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی و جانباز 70 درصد جنگ تحمیلی پس از تحمل سال‌ها درد و رنج روز پنج‌شنبه، 11 تیر سال‌جاری در قم درگذشت.

captcha