ضرورت عمق‌بخشی به اعتقادات جوانان در عمل به واجبات دینی
کد خبر: 3328703
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
حجت‌الاسلام قربان‌پور تأکید کرد:

ضرورت عمق‌بخشی به اعتقادات جوانان در عمل به واجبات دینی

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه در برخی موارد باورهای یقینی افراد جامعه به ویژه جوانان عمق پیدا نکرده اظهار کرد: این مسئله باعث می‌شود تا نوجوانان و جوانان در عمل به باور و اعتقادات دینی دچار سستی شده و به مرحله باور یقینی اصول دین نرسند.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: بدون شک تبلیغات سوء دشمنان علیه اسلام شبهات مختلفی را ایجاد می‌کند تا برخی افراد جامعه نسبت به امر واجب روزه‌داری بی‌اهمیت شده و نهایتاً مظاهر منکراتی روزه‌خواری در جامعه شدت یابد.

ضرورت عمق‌بخشی به اعتقادات جوانان

وی با بیان اینکه در برخی موارد باورهای یقینی افراد جامعه به ویژه جوانان عمق پیدا نکرده و همین عامل رواج روزه‌خواری در جامعه را به همراه خواهد شد، اظهار کرد: این مسأله باعث می‌شود تا نوجوانان و جوانان در عمل به باور و اعتقادات دینی دچار سستی شده و به مرحله باور یقینی اصول دین نرسند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان این نکته که باور و یقین در قالب مراحل علم‌الیقین، عین‌الیقین و حق‌الیقین تعبیر می‌شود، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان در مرحله علم‌الیقین دانسته‌هایی هرچند اندک در خصوص احکام و موازین دینی دارند، اما برای رسیدن آنها به مرحله عین‌الیقینی و لمس این مهم باید برنامه‌هایی را در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به این مطلب که جریانات علمی که در مرحله اول محقق می‌شود باید به طور وضوح لمس شود تا نوجوانان به آن گرایش داشته باشند، اظهار کرد: در مرحله سوم جوانان و نوجوانان به واقعیت نهایی خواهند رسید و در مراحل اعتقادی ذره‌ای شک به دل راه نمی‌دهند.

هجمه دشمنان و فشارهای اجتماعی عاملی برای روزه‌خواری

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: متأسفانه با وجود هجمه سنگین دشمن نوجوانان در همان مرحله اول باور دچار تزلزل معنوی هستند؛ ازاین رو باید تمامی مسئولان همت کنند تا آینده‌سازان این مرز و بوم به باورهای دینی یقین پیدا کرده و به راحتی از ارزش‌های اسلامی فاصله نگیرند.

وی مقابله را یکی دیگر از عوامل در بروز مظاهر منکراتی در جامعه عنوان کرد و گفت: جوانان از این ترفند برای عقده‌گشایی در برابر کاهش فشارهایی همچون عدم اشتغال، ازدواج به موقع و...استفاده می‌کنند؛ اما گاهی افراد به صورت ناخودآگاه وارد جریاناتی می‌شوند که از سوی دشمنان طراحی و اجرا می‌شود و این امر با برنامه‌ریزی‌های دقیق و سرمایه گذاری کلان از سوی دشمنان انجام می‌شود.

به گفته قربان‌پور دشمنان انقلاب اسلامی از سایت‌ها، فضاهای دیجیتال و وب استفاده و مظاهر فساد را جلوه و گسترش می‌دهند و زمانی که گرایش اتفاق افتاد خیلی از افراد در این وادی قرار می‌گیرند بدون اینکه بدانند ریشه چنین اتفاقی  از کجا بوده است.
وی در ادامه الگوهای موجود نسل جوان اعم از خانواده، گروه دوستان و همسالان، جریانات تشکیلاتی و وضعیت موجود در جامعه را از دیگر عوامل روزه‌خواری و بروز دیگر مظاهر منکراتی در جامعه عنوان کرد و گفت: نسل جوان باید همواره از الگوهایی استفاده کند که آنها را به مرحله عین‌الیقینی و در نهایت حق‌الیقینی برساند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان در پایان سخنان خود شرکت و حضور پرنگ مردم در لیالی قدر را نشان از روح خداجو و فطرت پاک آنان بیان کرد و افزود:  برای جذاب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت فضاهای اعتقادی و فطری و دوری از منکرات باید برنامه‌هایی جذاب با کمک تمامی مسئولان انجام شود.

captcha