دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گلستان برگزار شد
کد خبر: 3335168
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی گلستان برگزار شد

گروه سیاسی: دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان روز گذشته به ریاست معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، دومین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان روز گذشته، 3 مرداد به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه اعضا در خصوص بررسی طرح ملی 1449 «قرآن کتاب زندگی» و اجرای برنامه زنده تلویزیونی مطابق با ابلاغیه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در دو شهر گرگان و گنبد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شبکه قرآن و معارف سیما در راستای گسترش و درک بهتر فرهنگ انس با قرآن کریم و آمیختن زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان با فرهنگ دینی و قرانی طرح «1449 قرآن کتاب زندگی» را برگزار کرده است.

با آغاز طرح 1449 قرآن کتاب زندگی که با محوریت سوره مبارکه یس است، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های مختلفی را برای آشنایی مخاطبان با درک مفاهیم، صحیح‌خوانی، روانخوانی، روخوانی، حفظ و شرح ترجمه این سوره مبارک تدارک دیده‌اند که از استانهای مختلف بصورت زنده روی آنتن می‌رود.

این در حالی است که اولین جلسه در تاریخ 8 تیرماه 94 و در راستای ترویج و تقویت فرهنگ و رفتارهای قرآنی در جامعه برگزار شده بود.

captcha