رعایت حجاب و عفاف، حرکت در مسیر شهداء و انقلاب است
کد خبر: 3335279
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
حجت‌الاسلام هنرمند:

رعایت حجاب و عفاف، حرکت در مسیر شهداء و انقلاب است

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی تصریح کرد: بانوان با رعایت حجاب و عفاف ادامه دهنده راه شهداء هستند، چنانکه در وصیت‌نامه‌های شهداء از حجاب به عنوان مهمترین مسائل زنان و مردان در مسیر انقلاب یاد شده است.

حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،گفت: والدین نقش  مؤثری در نهادینه کردن حجاب و داشتن عفت در فرزندان دارند، بدون شک اگر این مهم از سوی پدران و مادران با غفلت مواجه نشود شاهد بی‌بندباری که از سوی دشمنان اعمال می‌شود نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام هنرمند ترویج استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای و فضاهای مجازی را بسیار مؤثر در امر ترویج فساد در جامعه برشمرد و گفت: برای استفاده صحیح از شبکه‌های اجتماعی باید تدابیر آموزشی از سوی مسئولان صورت گیرد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که عفاف و حجاب به عنوان دو ارزش مهم در تمامی جوامع بشری به ویژه جوامع اسلامی مطرح است، اضافه کرد: ضرورت رعایت این مهم در ادیان و مذاهب دیگر نیز ذکر شده است؛ اما متأسفانه در جوامع غربی و امریکایی این امر مهم جای خود را به بی‌بندباری و بی‌عفتی داده است.

این مقام مسئول عفاف و حجاب را دو مؤلفه جدا ناشدنی از یکدیگر بیان کرد و گفت: برخی از افراد این دو مبحث مهم را در قالب یک معنا تعریف می‌کنند، اما با تحقیق و واکاوی متون دینی تفاوت این دو واژه تشریح شده و مورد تحقیق و برسی برخی از کارشناسان این حوزه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام هنرمند با استناد به متون دینی و نظر بزرگان دین به تشریح معنای عفاف و حجاب پرداخت و تصریح کرد: حجب و حجاب در معناى پنهان کردن و عفاف و عفت حالتى درونى اسـت که با نهادینه شدن آن از غلبـه شهوت و هوس‌رانی جلوگیرى مى‌شود.

حجت‌الاسلام هنرمند همچنین به آثار مخرب بد حجابی در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: دشمنان با استفاده از ابزار و لوازم بسیار پیشرفته رسانه‌ای تبلیغات سوء خود علیه حجاب و عفاف را شروع کردند؛ ازاین رو مردم و مسئولان باید هوشیار عمل کرده و با برگزاری دوره های آموزشی ضرورت رعایت این مقوله مهم را در جامعه بیان کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در پایان با تأکید براین مهم که بانوان با رعایت حجاب و عفاف ادامه دهنده راه شهداء باشند، تصریح کرد: شهداء در وصیت نامه‌های خود توصیه‌ای به خواهران و خانواده خود برای حفظ حجاب داشته و در کنار آن، حفظ حجاب را از مهمترین مسائل زنان و مردان در مسیر انقلاب مطرح کردند.

captcha