دومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3335667
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
همزمان با سراسر کشور؛

دومین دوره مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در گیلان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی اداره‌ کل ورزش و جوانان گیلان از آغاز ثبت نام دومین مسابقات سراسری قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان کشور خبر داد و گفت: علاقمه‌ندان جهت شرکت در این دوره از مسابقات باید تا ۳۱ مردادماه ۹۴ فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

هاشم اسماعیلی، معاون فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، از آغاز ثبت نام دومین مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه ورزشکاران و جوانان کشور خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات سراسری می‌باشد که در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، مفاهیم(فهم زبان قرآن)، حفظ آیات موضوعی با تفسیر، حفظ احادیث موضوعی، حفظ 1جزء، 3جزء،10جزء و 20جزء، کلیات بخش کتبی، اذان و دل‌نگاشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: مرحله شهرستانی و استانی این مسابقات در شهریور، مهر و آبان‌ماه 94 و مرحله کشوری در زمستان 94 برگزار خواهد شد. رشته دل‌نگاشته فقط در مرحله کشوری برگزار می‌شود که آخرین مهلت ارسال آثار پایان آبان‌ماه 94 می‌باشد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ثبت نام از طریق سامانه خبری Tartil.ir و مراجعه به ادارات ورزش و جوانان کلیه شهرستان‌ها انجام می‌گیرد، تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره از مسابقات باید تا 31 مردادماه 94 فرصت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه نفرات برتر شهرستانی به مسابقات استانی که در آبان‌ماه برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند، ادامه داد: کلیه ورزشکاران شامل اعضای فدراسیون‌ها، دارندگان کارت بیمه ورزشی یا دارندگان حکم قهرمانی در دره‌های شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی(اول تا سوم)، کلیه جوانان در دره سنی 15 تا 29 سال و کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان سراسر کشور شرایط شرکت در این مسابقات را دارند.

وی از داوری مسابقات بصورت جداگانه در دو گروه بانوان و آقایان خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رادیو قرآن، شبکه قرآن و معارف سیما و شورای توسعه فرهنگی قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزارکنندگان این دوره از مسابقات هستند.

captcha