کتاب «قرآن و عترت» ویژه زائران بارگاه منور رضوی منتشر شد
کد خبر: 3335964
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰

کتاب «قرآن و عترت» ویژه زائران بارگاه منور رضوی منتشر شد

گروه اجتماعی: کتاب «قرآن و عترت» به همت اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ویژه زائران بارگاه منور رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، کتاب «قرآن و عترت» اثر حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور ویژه زائران بارگاه منور رضوی منتشر شد.

بنابر این گزارش، اهل بیت(ع) موضوع بسیاری از آیات قرآنی هستند و به صراحت مخاطب خداوند قرار گرفته‌اند و به نص آیه تطهیر، به افتخار طهارت و پاکیزگی نایل آمده‌اند، همچنین در احادیث نبوی بارها مورد تکریم و تجلیل قرار گرفته و به امت اسلامی توصیه‌های فراوانی برای رعایت حقوق ایشان شده‌ است؛ چنانکه در قرآن کریم، مودت و دوستی ایشان، پاداش زحماتی که پیامبر(ص) در ایفای رسالت خود متحمل شده، قرار گرفته است.

کتاب قرآن و عترت از سری کتاب‌های تولیدی اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی است که در آن سخن از جایگاه و منزلت اهل بیت(ع)، رابطه و نسبت آنان با قرآن و نقش آن‌ها در تفسیر و تبیین معارف وحی شده است و تلاش شده در این اثر بهترین نمونه‌های این موضوعات مطرح شود.

این کتاب در 9 بخش با عناوین «اهل بیت(ع)»، «پاسخ به شبهات»، «اهلیت داشتن یا نداشتن»، «مودت اهل بیت(ع)»، «آخرین رسالت پیامبر اسلام(ص)»، «ولایت، اکمال و اتمام رسالت»، «ولایت از آن کیست؟»، «جانشینان خدا در جهان» و «مسابقه قرآن و عترت» تهیه و تولید شده که در بخش انتهایی آن با طرح سؤالاتی از متن موجود به مخاطبان این امکان را داده است تا سطح آگاهی خود را با مطالعه این کتاب بسنجند و از طریق ارسال جواب‌های خود به سامانه پیامکی در این مسابقه شرکت کنند.

در بخش چهارم این کتاب در مطلبی با عنوان مودت اهل بیت(ع) آمده است: «مزد رسالت پیامبر اسلام دو چیز است: یکی انتخاب راه خدا و دیگری مودت قربی. با کمی تامل خواهیم فهمید که راه خدا و مودت اهل بیت(ع) یکی است و از طرفی مودت با دو چیز ملازم است: یکی شناخت و معرفت، زیرا تا انسان کسی را نشناسد، نمی‌تواند به او عشق بورزد. دوم اطاعت و تبعیت، زیرا مودت بدون اطاعت نوعی تظاهر و ریاکاری، دروغ و تملق است».

captcha