خبرنگاران ضمن رعایت حق و عدالت، مصالح جامعه را در نظر بگیرند
کد خبر: 3339833
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
امام جمعه کیش:

خبرنگاران ضمن رعایت حق و عدالت، مصالح جامعه را در نظر بگیرند

گروه سیاسی: حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه کار خبر و خبرنگاری حرفه سختی است، گفت: خبرنگاران در تهیه اخبار و گزارش‌های خود ضمن رعایت حق و عدالت باید مصالح جامعه را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی، امام جمعه کیش دیروز، 16 مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور زندگی اظهار کرد: در بحث هسته‌ای باید متانت در جامعه حاکم شود تا مسئولین بتوانند با صبر، حوصله و حفظ مصالح نظام و مردم با دقت هرچه تمام جمع‌بندی را مورد ارزیابی قرار دهند.
وی افزود: اگر قرار باشد توافقی صورت بپذیرد دولت و مجلس شورای اسلامی و شورای امنیت ملی، سران سه قوه و همچنین مردم پای آن را امضا خواهند کرد، در صورتی که این توافق به ضرر مصالح عمومی کشور باشد به طور قطع همه جریانات و دستگاه ها در خدمت رهبری نظام با آن مخالفت خواهند کرد.
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: وجود تفرقه در این موضوع حساس سبب برداشت‌هایی از سوی دشمنان خواهد شد و آنان نیز تلاش می‌کنند با توجه به این مساله اتحاد و همدلی موجود در کشور را برهم زنند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته کیش با تبریک هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار و تسلیت شهادت مظلومانه چند نفر از دیپلمات‌های ایرانی و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بدست نیروهای طالبان گفت: کار خبر و خبرنگاری حرفه سختی است و مسئولیت بسیار سنگینی برای اهل قلم دارد.
امام جمعه کیش اظهار کرد: خبرنگاران در تهیه اخبار و گزارش‌های خود ضمن رعایت حق و عدالت باید مصالح جامعه را در نظر بگیرند البته ممکن است برخی صاحبان ثروت و قدرت از این موضوع دلگیر و برای اصحاب قلم نیز دردسرساز شوند.
حجت‌الاسلام علیدادی تاکید کرد : وقتی خبری نوشته می‌شود باید خود را در پیشگاه خداوند مسئول بدانید و دقت داشته باشید که خداوند ناظر بر این نوشتار است و شما بر آنچه می‌نویسید در پیشگاه خداوند مسئول هستید.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید به وظایف خود آگاه باشند افزود: انچه که خبرنگار می‌نویسد گاهی یک کشور و حتی جهانی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.
وی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود به شهادت امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: شیعه وام دار فقه جعفری است و بیشتر مباحث فقهی توسط آن حضرت و امام محمد باقر(ع) مطرح شده است.
حجت الاسلام علیدادی یاد آور شد : ایشان شاگردان برجسته‌ای زیادی در علوم مختلف پرروش دادند و بسیاری از علمای سایر مذاهب افتخار شاگردی امام صادق(ع) را دارند.

captcha