تشریح ساز و کار راه‌اندازی موزه رسانه
کد خبر: 3341119
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
علیزاده بیان کرد:

تشریح ساز و کار راه‌اندازی موزه رسانه

گروه جامعه: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی موزه رسانه تا پایان سال‌جاری گفت: در این موزه مستنداتی از اولین رسانه‌ها و روزنامه‌ها و در کنار آن نمایش تجهیزات و وسایل خبرنگاری برای بازدید عموم به نمایش گذاشته خواهد شد.

عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با راه‌اندازی موزه رسانه، گفت: با نظر موافق محمدباقر قالیباف، شهردار تهران مقدمات تدوین آیین‌نامه اجرایی و راه‌اندازی موزه رسانه آماده شده و سازمان زیبازی شهر تهران ظرف یک سال آینده این موزه را راه‌اندازی خواهد کرد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به سابقه و پیشینه قابل توجه حوزه خبر و اطلاع‌رسانی در کشور، ادامه داد: سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد با همکاری دستگاه‌های ذیربط و اختصاص مکانی مناسب به این امر، مستندات و آرشیو موجود در حوزه رسانه را جمع آوری و در این موزه در اختیار علاقه‌مندان و اصحاب رسانه قرار دهد.

وی با بیان اینکه موزه رسانه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی خواهد شد، افزود: ‌به دلیل اینکه تاکنون موزه‌ای در کشور به این عنوان نداشته‌ایم به دنبال راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری و ستاد راه‌اندازی این موضوع شدیم.

علیزاده در ادامه گفت: اعضای این ستاد از شهرداری، اهالی فن و سازمان میراث فرهنگی هستند. در این ستاد تلاش داریم بر چگونگی نمایش آثار و بخش‌های مختلف این موزه به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه حوزه رسانه بسیار وسیع و گسترده‌ است گفت: قطعا امکان‌پذیر نخواهد بود که ما بخواهیم به تمامی موضوعات رسانه بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: آن‌چیزی که نسبت به آن به تفاهم رسیده‌ایم، انتشار مستنداتی از اولین رسانه‌ها، روزنامه‌ها و مکتوباتی است که در کشور تولید شده و در کنار آن نمایش تجهیزات و وسایلی است که برای این موضوع استفاده شده‌اند.

علیزاده با اشاره به اینکه قسمتی از این مستندات نیاز به فراخوان عمومی دارد گفت: قصد داریم از افرادی که می‌توانند این امکانات را در اختیار ما قرار دهند دعوت کنیم.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: هدف اصلی راه‌اندازی این موزه در وهله اول تجمیع مسائلی است که با بحث خبر و رسانه در سطح کشور مطرح است.

علیزاده در رابطه با بخش‌های این موزه و اینکه از چه قسمت‌هایی تشکیل و طراحی آن به چه نحوی خواهد بود گفت: بعد از اینکه شورای این موضوع تشکیل شود و بتوانیم به یک جمع‌بندی برسیم در این رابطه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای انجام این کار نیاز به همکاری سایر نهادها و تشکل‌های مرتبط با این حوزه داریم، ادامه داد: قطعا سازمان زیباسازی شهر تهران به منظور غنای هرچه بیشتر این موزه، از هرگونه پیشنهاد و نظر صاحب نظران و اساتید این حوزه استقبال می‌کنند.

captcha