راهکارهای معنوی؛ بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم/حق نماز به خوبی ادا نشده است
کد خبر: 3343113
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
حجت‌الاسلام حسینی‌پور:

راهکارهای معنوی؛ بهترین راه مقابله با هجمه‌های نرم/حق نماز به خوبی ادا نشده است

گروه سیاسی: امام جمعه موقت اراک گفت: با اقامه نماز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه برطرف می‌شود، مسئولان باید در برابر هجمه‌های نرم فرهنگی از ابزارهای معنوی استفاده کنند، ابزارهایی که در دین ما بسیار است ولی متأسفانه آن طور که شایسته است به جوانان معرفی نشده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور امام جمعه موقت اراک در آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ورود اولین گروه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، افزود: آزادگان در طی سال‌های بی‌شمار اسارت در خانه دشمن، مقاومت را پیشه کردند و امروز حق آنها به نحو شایسته ادا نشده است.

امروز دشمن  به نتیجه مذاکره نیازمند است

وی ادامه داد: اگر مدت زمان جریان مذاکرات 12 سال به طول انجامید به ثمرات آن واقف هستیم که به دنبال نشان دادن قدرت و مقاومت ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان بوده‌ایم. اگر دشمن امروز حاضر شده است مقداری کوتاه بیاید به این دلیل این است که خودش هم به نتیجه مذاکره نیازمند است و شاهد‌ این ادعا سرازیر شدن مسئولان مهم کشورهای مختلف به ایران است که این مهم حاکی از عظمت کشور دارد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور اظهارکرد: تیم مذاکره کننده کشورمان در طول فاصله‌ای که برای بررسی و تمهیدات لازم اجرایی کردن نتیجه مذاکرات مشخص شده باید با قدرت و استقامت در برابر زیاده خواهی دشمن بایستد و از حق ملت ایران دفاع  و نتیجه را به طور شفاف برای مردم بازگو کند و مسئولین دستگاه‌های مختلف هم باید در حوزه‌ مسئولیتی خود مدیریت اقتصادی را لحاظ کرده و اجرایی کنند.

شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل همچنان ادامه دارد

وی همچنین اضافه کرد: فراموش نکنیم بنا بر فرمایش امام راحل خطر آمریکا به حدی است که کوچک‌ترین غفلت نتایج جبران ناپذیری به دنبال دارد، باید توجه داشت درکشور‌های اسلامی همانند یمن چه بر سر ملت مسلمان آمده، ملت و دولت ایران این حقیقت را هرگز فراموش نخواهد کرد که آمریکا همان شیطان بزرگ است و تا زمانیکه‌ جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیسم غاصب وجود دارد، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ملت ایران کوبنده‌تر از گذشته خواهد بود.

خطیب موقت جمعه اراک با تأکید بر اقتصاد مقاومتی به عنوان عاملی مهم در پیشرفت کشور گفت: نتیجه توافق هر آنچه باشد نباید اقتصاد مقاومتی را نادیده گرفت و هر فردی بتواند این مهم را در صنایع و گرو‌ه‌های کوچک و زود بازده به مرحله‌ اجرا در آورد اقدامی بزرگ در جهت توسعه کشور انجام داده است.

تنها راه سعادت پیروی از سرمایه‌های معنوی است

وی با سفارش همگان به تقوای الهی و توجه به هفته‌ کرامت گفت: موضوع کرامت در قرآن کریم بسیار مهم است و  خداوند در  آیه 70 سوره مبارکه اسراء درباره‌ اعطای کرامت خود به همه‌ انسان‌ها اشاره می‌کند و همچنین در آیه 13 سوره حجرات گرامی‌ترین افراد نزد خداوند را با تقواترین آنها معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور تصریح کرد: اگر بخواهیم به جایگاه متعالی دست پیدا کنیم باید بهتر و بیشتر از مفاهیم کتاب آسمانی استفاده کنیم چراکه تنها راه سعادت و صراط مستقیم جز با پیروی از سرمایه‌های معنوی که در رأس آن قرآن کریم است و اهل بیت(ع) ممکن نخواهد بود.

ناهنجاری‌های امروز نتیجه نادیده گرفتن حق نماز است

خطیب موقت جمعه اراک با بیان اینکه بعد از ایمان نوبت به عمل می‌رسد و ایمان طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بر چهار پایه استوار است و اولین آن اقامه‌ نماز است ، افزود: نماز در زندگی فردی و اجتماعی از جایگاه والایی برخوردار است به طوریکه خداوند به کرات در قرآن بر نماز تأکید فراوان کرده. ناهنجاری‌های غیر منتظره در جامعه به دلیل نادیده گرفتن حق نماز است؛ لذا باید برای اقامه‌‌ این واجب الهی برنامه‌ریزی کرد و حق مطلب را به طور شایسته ادا نمود.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: با اقامه نماز بسیاری از ناهنجاری ها در جامعه برطرف می‌شود  که مهمترین آن رعایت حجاب و عفاف است و مسئولان باید در برابر هجمه‌های نرم فرهنگی از ابزارهای معنوی استفاده کنند ابزارهایی که در دین ما بسیار است ولی متأسفانه آن طور که شایسته است به جوانان معرفی نشده است.

captcha