فراخوان ساخت المان‌های قرآنی شهر تهران به‌زودی اعلام می‌شود
کد خبر: 3345501
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳
با همکاری ایکنا؛

فراخوان ساخت المان‌های قرآنی شهر تهران به‌زودی اعلام می‌شود

گروه جامعه: رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از طریق المان‌های شهری مضامین قرآنی و دینی را تبلیغ کنیم، تصریح کرد: قرار است فراخوانی را با همکاری ایکنا برای ساخت المان‌های قرآنی در سطح شهر اعلام کنیم.

عیسی علیزاده، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی و قرآنی در سطح شهر گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از سازمان‌‌هایی است که در چند حوزه مختلف فعالیت می‌کند که در بخشی از حوزه‌های آن می‌‌توان فعالیت‌های دینی و قرآنی را تعریف کرد.

تبلیغات شهری در اختیار مضامین قرآنی

وی با اشاره به فرصت تبلیغات شهری در انتشار مضامین قرآنی گفت: سازمان ما حوزه‌ای به نام تبلیغات شهری دارد که در آن تبلیغات شهری را با مضامین قرآنی انجام می‌دهیم. تلاش داریم این فعالیت‌ را بهتر و کامل‌تر انجام دهیم.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه تبلیغات شهری با مضامین قرآن به دو بخش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود، افزود: قسمت اول در این تبلیغات به صورت مستقیم برای مخاطب نمایش داده می‌شود و مضامین قرآنی بدون هیچ محدودیتی منتشر می‌شود. قسمت دوم پیام‌هایی است که برای اصلاح رفتار و اخلاق شهروندی به صورت غیر مستقیم تبلیغ می‌شود.

پیام‌های قرآنی از ارکان اصلی تبلیغات شهری

علیزاده پیام‌های قرآنی را از ارکان اصلی تبلیغات شهری دانست و بیان کرد: اگر قرار باشد در این قسمت پیام‌هایی را برای شهروندان انتخاب کنیم، پیام‌های انسان ساز بسیاری در قرآن است که ما از آنها استفاده می‌کنیم. ‌

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از طریق المان‌های شهری مضامین قرآنی و دینی را تبلیغ کنیم، تصریح کرد: اگر زمان به ما فرصت دهد و شورای هنری سازمان هم تصویب کند، قرار است فراخوانی را با موضوع ساخت یک المان قرآنی در سطح شهر را به زودی اعلام کنیم.

وی با بیان اینکه بخش دیگر فعالیت‌های دینی این سازمان مبلمان شهری است گفت: در این زمینه می‌توان قسمتی از مبلمان شهری را با طراحی و المان مشخصی برگرفته از قرآن طراحی کرد که این کار را قطعا با همکاری خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان زیباسازی‌شهرداری تهران با اشاره به اینکه برای قرار دادن المان‌های قرآنی در سطح شهر با همکاری خبرگزاری ایکنا فراخوانی را خواهیم داد، بیان کرد: در این فراخوان قصد داریم یک المان قرآنی و یا المان‌های قرآنی را در سطح شهر نصب کنیم. اینکه چند المان تولید و در کجا آنها را قرار خواهیم داد، بعد از اعلام فراخوان و انتخاب اعضای داوران خواهد بود.

سازمان زیباسازی شهرداری حامی مؤسسات قرآنی

علیزاده با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران آمادگی حمایت از موسسات قرآنی را به صورت تبلیغ برنامه‌های قرآنی آنها در سطح شهر دارد، گفت: سایر حوزه‌های ما به گونه‌ای است که به برخی از موسسات قرآنی، درالقرآن‌ها و مراکزی که برای تبلیغات برنامه‌هایشان نیاز به کمک داشته باشند، حمایت خواهیم کرد.

captcha