دشمن شناسی در رأس امور بانوان قرار گیرد
کد خبر: 3345903
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵
حجت‌الاسلام حسینی‌پور:

دشمن شناسی در رأس امور بانوان قرار گیرد

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: هجمه‌های فرهنگی اختصاص به امروز ندارد و از روزگاران گذشته وجود داشته اما مشکل سنگینی هجمه‌ها و هدف قرار دادن بانوان است، دشمن شناسی باید در رأس امور زنان قرار گیرد، هنر بانوان معرفت به ارزش‌های وجودی و حفظ آنهاست.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: جایگاه انسان وانسانیت با استناد به آیه  70 سوره اسراء، جایگاه کرامت است. خداوند در ارزش و منزلت زن و مرد استثنایی قائل نمی‌شود و شناخت ارزش و جایگاه انسان را منوط به شناخت جایگاه کرامت برای می‌داند؛ جایگاهی که با عمل صالح برای زن و مرد حفظ خواهد شد.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: انسانیت سرمایه ارزشمندی است  که با عدم شناخت از کف خواهد رفت و البته جایگاه کلیدی زنان در خلقت اهمیت معرفت و حفظ آن را دو چندان می‌کند، زنان با شناختی که از جایگاه وجودی‌شان در عالم پیدا می‌کنند در نسل‌های آینده ملت‌ها اثر گذارند.

وی ادامه داد: هجمه‌های فرهنگی اختصاص به امروز ندارد، از روزگاران گذشته وجود داشته و در سال‌های اخیر پررنگ شده اما مشکل امروز جوامع اسلامی، سنگینی هجمه‌ها و هدف قرار دادن بانوان است، دشمن شناسی باید در رأس امور برای زنان قرار گیرد، هنر بانوان معرفت به ارزش‌های وجودی و حفظ آنهاست.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور گفت: همراه با خلقت انسان خداوند قرآن را فرستاد که با مراجعه به آ ن می‌توان بهترین شیوه زندگی در همه عرصه‌ها را اخذ کرد، شناخت ارزش‌های والای انسانی و آگاهی به مقام والای زن در جامعه، زنان را در برابر هجمه‌های فرهنگی مسلح می‌کند. گاهی رسانه‌ها زنانی را به نمایش می‌گذارند که گرفتار امور زودگذرند و ارزش و شخصیت‌شان زیر سوال رفته است در حالی که زن موفق کسی است که با پیروی از دستورات قرآن بتواند جایگاه خود در عرصه اقتصادی، فرهنگی و بنیان خانواده تثبیت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در پایان تصریح کرد: از شخصیت و جایگاه رفیع زن سخن زیاد به میان آمده اما جمله کوتاه بنیانگذار انقلاب در وصف زن عصاره آیات و روایات است و جایگاه زن را به خوبی نشان می‌دهد که می‌فرماید:  «از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد» جمله‌ای که برای زنان و مردان در حفظ ارزش‌ها هدایتگر است.

captcha