حیات دینی و معنوی ما مدیون امامزادگان است
کد خبر: 3349953
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

حیات دینی و معنوی ما مدیون امامزادگان است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان گفت: مهم‌ترین و اساسی ترین هدف از برگزاری اردوها ایجاد بستری مناسب برای تحقق آموزه‌های تربیتی، دینی، علمی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام به برگزاری تور سیاحتی و زیارتی کرد که در آن کارکنان جهاددانشگاهی گیلان به همراه خانواده‌هایشان حضور داشتند.

معصومه نیک‌کار، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از گیلان، با اشاره به اهمیت بقاع متبرکه برای افراد، اظهار کرد: مردم در کنار بقاع متبرکه در زندگی خود به آرامش می‌رسند.

وی حرم مطهر امامزادگان را مکانی مطلوب برای ترویج امور فرهنگی دانست و افزود: بقاع متبرکه از دیرباز مامنی برای آرامش روح، راز و نیاز با معبود ازلی و خضوع بوده است و فرهنگ حضور در امامزاده‌ها ریشه در اعتقادات عمیق دینی مردم دارد.

نیک‌کار گفت: حیات دینی و معنوی ما مدیون امامزادگان است که آن بزرگواران ما را با ائمه، قرآن و عترت آشنا کردند و هر گنبدی که در جای جای کشور دیده می‌شود، نشان دهنده وحدانیت و توحید است و تکریم امامزادگان، تکریم توحید، اهل بیت(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) است.

سرپرست خبرگزاری ایسنا و ایکنا گیلان با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت امامزادگان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بهره‌ برد، تصریح کرد: مهم‌ترین و اساسی ترین هدف از برگزاری اردوها ایجاد بستری مناسب برای تحقق آموزه‌های تربیتی، دینی، علمی و فرهنگی است، برگزاری اردوهای سیاحتی تمرین زندگی و فرصت مناسبی برای تجلی فضایل اخلاقی و رفتاری است.

یادآور می شود، کارکنان جهاد دانشگاهی گیلان به همراه خانواده‌هایشان روز گذشته از بقعه متبرکه شیخ زاهد گیلانی، موزه کاشف‌السلطنه، امامزاده قاسم چولاب، آرامگاه دکتر معین و بام سبز لاهیجان بازدید کردند.

captcha