برگزاری اختتامیه نخستین دوره آموزشی طرح مبین در جوار حرم رضوی
کد خبر: 3353138
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
صبح امروز صورت گرفت؛

برگزاری اختتامیه نخستین دوره آموزشی طرح مبین در جوار حرم رضوی

گروه اجتماعی: اختتامیه نخستین دوره آموزشی طرح مبین در گروه اول با حضور مدیران مدارس استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی امروز، در دانشگاه شهید بهشتی مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین دوره طرح آموزشی مبین که به منظور مدیریت و برنامه‌ریزی یاوران نماز، ویژه مدارس منتخب مقطع متوسطه اول استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، امروز، پنجم شهریورماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد.

در این مراسم اختتامیه حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور،‌ خطاب به مدیران حاضر در مراسم و با بیان این که برای تحقق این طرح تا خود شما مرد و اهل تحول نباشید، جامعه متحول نمی‌شود، اظهار کرد: در این راستا می‌توانید کارها و اقدامات مهمی انجام دهید.

وی خطاب به مدیران مدارس حاضر در جلسه ابراز کرد: شما مدیران تصمیم بگیرید و پرچم نماز را بلند کنید، زیرا باید هنر ما این باشد که همه تحصیل کرده‌هایمان نمازخوان باشند، چون تحصیل کرده بی‌دین در دیگر کشورها نیز هست.

تصمیم بگیریم امسال سال شکوفایی نماز باشد

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: در برخی از موارد نیز باید ریا کرد تا کارها پیش رود و به موفقیت برسد، متأسفانه در بحث نماز در کشور کوتاهی کردیم، لذا باید از امروز تصمیم بگیریم امسال سال شکوفایی نماز باشد.

قرائتی بر مطالعه کتاب‌های اسرارالصلاة و شیوه‌های دعوت نماز توسط مدیران و معلمان تأکید و اضافه کرد: البته توجه کنید که با هر بچه‌ای باید متفاوت صحبت کرد، همان گونه که خداوند در قرآن در جایی می‌گوید: «یا أَیُّهَا النَّاسُ»، گاهی «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا» و گاهی «یَا أَیُّهَا الْکَافِرُون» به کار می‌برد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه شما مدیران باید با دانش‌آموزان رفیق باشید، افزود: هر مدیر هر روز حداقل با دو تا از دانش‌آموزان خود خصوصی صحبت کند، زیرا در گفت‌و‌گوهای چهره به چهره اثری است که در جمع وجود ندارد، یا مثلا هر مدیر مدرسه حداقل چند خاطره شیرین در زمینه خنده حلال و حکیمانه را در ذهن دارد که می‌تواند آن را به اشکال مختلف برای دانش آموزان خود بیان کند.

علم بدون دین کارایی ندارد

قرائتی با اشاره به آیه یک سوره علق «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ بخوان به نام پروردگارت که آفرید»، گفت: بر این اساس علم با یاد خدا مفید است ولی متاسفانه این امر در آموزش و پرورش از هم جدا شده است، اگر علم به دین گره نخورد کارایی ندارد.

بر اساس این گزارش، دوره آموزشی طرح مبین از سوم تا پنجم شهریورماه، ویژه مدیران مدارس استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار شد.

یادآور می‌شود، ششم تا نهم شهریورماه مدیران مدارس استان‌های گلستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، سمنان و یزد در این طرح حضور می‌یابند که در هر دوره قریب به 500 نفر در قالب 12 کلاس آموزشی از مباحث مطرح‌شده بهره‌مند می‌شوند.

captcha