هفته دولت؛ هفته قدردانی از مجریان حدود الهی در جامعه
کد خبر: 3353492
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

هفته دولت؛ هفته قدردانی از مجریان حدود الهی در جامعه

گروه اجتماعی: رئیس ارشاد اسلامی تالش گفت: هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه‌اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت می‌باشد

بهرام خوشحال، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تالش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: حضرت امام(ره) به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرمودند «ملتی که قیام کرده است در مقابل همه قدرت‌های عالم، ملتی که برای اسلام قیام کرده است، برای خدا قیام کرده است، برای پیشرفت احکام قیام کرده است، این ملت را با ترور نمی‌شود عقب راند».

وی در ادامه با بیان اینکه در تاریخ هر ملت، فراز و نشیب‌های تلخ و شیرینی وجود دارد که تعیین‌کننده سرنوشت و سازنده فرهنگ آن ملت است، افزود: نظام جمهوری اسلامی در ایران به رهبری بزرگ‌مردی که جهان مانند او را کمتر به خود دیده است نیز جان‌فشانی فرزندان فداکار این مرز و بوم، بزرگ‌ترین بخش تاریخ  ایران اسلامی ماست که خاطرات تلخ و شیرین بسیاری در دل دارد.

این مسئول فرهنگی یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت‌سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: در این میان، شهادت دو شخصیت فداکار اسلام، دو دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و شهید دکتر محمدجواد باهنر، نخست‌وزیر در حادثه انفجار دفتر نخست‌وزیری در هشتم شهریور سال 1360 که به آتش کین منافقان سوختند، فصلی را به نام «هفته دولت» در تاریخ انقلاب گشوده است.

خوشحال اضافه کرد: امت ایران اسلامی از حوادث انقلاب اسلامی درس عبرت گرفته و از آنان به عنوان چراغی فراراه خود استفاده می‌کنند .مقام معظم رهبری، یک سال بعد از شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر فرمودند «ما امروز از این حادثه درس می‌گیریم که ضد انقلاب برای پیشبرد اهداف خودش، حاضر است چهره‌هایی به قداست رجایی و باهنر را به آن شکل فجیع نابود کند. ما می‌فهمیم که ضد انقلاب با چهره‌های منافقانه‌ای حاضر است در همه جا و حتی اتاق کار شهید رجایی نفوذ کند و به این وسیله، جنایتی را انجام دهد؛ در صورتی که شهید، با همه زیرکی و هوشیاری او را نشناسد و چهره منافقانه او را نتواند تشخیص دهد. ما این حادثه را در تاریخ گذاشتیم، اما یک بایگانی بسته و متروک نیست، بلکه هر لحظه در مقابل چشم ماست و باید از آن عبرت بگیریم و همچنان که بارها گفتیم، خودمان را برای سرنوشت افتخارآمیز و غرورآمیز این دو شهید عزیز آماده کنیم».

رئیس ارشاد اسلامی تالش هفته دولت را هفته اقتدار و پیروزى دولتى دانست که حمایت و پشتیبانى میلیون‌ها تن از ملت خود را همراه دارد و خاطرنشان کرد: هفته دولت، هفته سپاس و قدردانى از دولتى است که هدفش اجراى حدود الهى و احکام آسمانى اسلام و ایجاد جامعه‌اى سرشار از عدالت، نظم و امنیت می‌باشد. این هفته مبارک بر همه دولت‌مردانى که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده‌اند، را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

خوشحال یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش به منظور گرامیداشت هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره دولت‌مردان ملکوتی ایران اسلامی همچون سال‌های گذشته با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را در هفته دولت برگزار کرده است که برپایی نمایشگاه عکس و پوستر «امیر دل‌ها»، نمایشگاه نقاشی انجمن هنرهای تجسمی، اجرای جنگ شادی، برگزاری محافل قرآنی در مساجد، مسابقات فرهنگی و... از جمله این برنامه‌ها می‌باشد.

captcha