گسترش طرح ملی تلاوت قرآن در استان‌ها نیاز کنونی جامعه جوان است
کد خبر: 3353731
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی:

گسترش طرح ملی تلاوت قرآن در استان‌ها نیاز کنونی جامعه جوان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: گسترش طرح ملی تلاوت قرآن کریم در استان‌ها نیاز کنونی جامعه نوجوان و جوان کشور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در جمع دست‌اندرکاران طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم به دلیل اینکه نوجوانان را زیر پوشش قرار داده کار صددرصد ارزشی است.

وی با اشاره به اینکه باید مردم را با قرآن آشنا کرد، گفت: دانش آموزان، نسل جوان و نوجوان ما باید قرآن را به درستی قرائت کنند؛ با این حال طرح ملی تلاوت قرآن کریم باید به سمت تخصصی شدن قرآن کریم بین نسل نوجوان گام بردارد لذا در همین راستا باید آموزش‌های طرح ملی تلاوت در کشور وسیع‌تر شود تا نوجوانان بیشتری تحت پوشش قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش را یک اصل دانست و ابراز کرد: آموزش و پرورش از ظرفیت پتانسیل بالایی برخوردار بوده و می‌تواند طرح ملی تلاوت را پشتیبانی کند از همین رو باید در طرح مذکور مدیران و دست اندرکاران استان‌ها را توجیه و آموزش دهید.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن کریم نیز در این نشست گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم از سال 1390 در ده استان کشور آغاز شده است و هم اینک در 17 استان ادامه دارد که طی این مدت 400 نخبه نوجوان در استان‌ها شناسایی شده و ذخیره‌ای برای کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هدف طرح ملی تلاوت قرآن کریم بین نوجوانان فراهم شدن زمینه انس با قرآن این قشر از جامعه است، ابراز کرد: در کنار این مقوله آشنایی نوجوانان با حفظ قرآن، احکام و اخلاق قرآن و عمل به قرآن در دستور کار قرار دارد.

captcha