مهمترین ویژگی دولت اسلامی پشتوانه مردمی ‌است/ قانونگرایی؛ بارزترین شاخصه شهیدان دولت
کد خبر: 3353814
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
حجت‌الاسلام سلیمی:

مهمترین ویژگی دولت اسلامی پشتوانه مردمی ‌است/ قانونگرایی؛ بارزترین شاخصه شهیدان دولت

گروه سیاسی: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت اسلامی و وجه تمایز آن از دیگر دولت‌ها برخورداری از پشتوانه عظیم مردمی است؛ بنابراین مسئولان ارشد نظام باید در‌نظر داشته باشند که آنها از دل مردم برخاسته‌اند و باید ‌برابر مردم پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، منتخب مردم دلیجان و محلات در بهارستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت به‌عنوان نمادی از وحدت میان مردم و دولت در نظام اسلامی تعریف می‌شود که مسئولان در این ایام از تمامی توان و تلاش خویش به‌منظور میثاق مجدد با شهیدان دولت استفاده می‌کنند.

وی ویژگی بارز شهیدان رجایی و باهنر را انقلابی بودن آنان و پاسداری از کیان انقلاب عنوان کرد و افزود: این دو شهید بزرگوار تا لحظه شهادت دست از ولایت و حمایت بی‌چون و چرا از امام(ره) برنداشته و همواره مدافع ارزش‌های انقلاب بودند و همین عامل باعث شد تا دشمن کینه آنان را به دل گرفته و آنان را به شهادت رساند.

اعتقاد شهیدان دولت، توانایی اداره کشور توسط اسلام بود

‌سلیمی به شعار رجایی و باهنر مبنی بر اینکه اسلام قدرت اداره جامعه را دارد نیز اشاره کرد و افزود: رجایی از خانواده فقر و بی‌بضاعت جامعه بود و در تمامی طول خدمت صادقانه به اصول و ضوابط پایبند و از فقرا و جامعه محروم جدا نشد ویژگی که باید سرلوحه تمام کارمندان دولت باشد.

رجایی و باهنر زینت بخش منصب‌های دولت بودند

این مقام مسئول با بیان این نکته که رجایی و باهنر همواره به منصب نگاه خدمتگزاری داشتند و به مقام‌های محوله زینت می‌بخشیدند، ابراز کرد: رجال سیاسی امروز باید با حرکت در مسیر رجایی و باهنر و ارائه خدمات صادقانه به منصب‌های محول شده زینت بخشند و همواره با تدابیر کاربردی مشکلی از مشکلات مردم را حل کنند.

وی تأکید کرد: رجایی و باهنر جریانات نفاق را به خوبی شناخته و با هوشیاری دست دشمنان و عوامل کوردل منافق را رو کرده و اجازه ندادند این جریانات به هسته نظام نفوذ کند؛ بنابراین این دو شهید با دنبال کردن اهداف مشترک و استکبار ستیزی در راستای انسجام و وحدت ملی نهایت تلاش خود را انجام دادند.

قانون‌گرایی از مهمترین ویژگی‌های شهیدان باهنر و رجایی بود

‌سلیمی با بیان اینکه این دو شهید پیوسته در حال مبارزه بودند و هیچ گاه در برابر دشمنان تسلیم نشدند، به سخنرانی شهید رجایی در سازمان ملل و نهیب وی در این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: این دو شهید همواره در طول خدمت خویش قانون‌گرایی را در کشور نهادینه کردند و هیچ امری را بر این مهم ارجح نمی‌دانستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: معانی ارزشمندی که پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر برای ما متجلی شده، همواره روشنی بخش راه و مسیری است که دولت‌های جمهوری اسلامی ایران آن را طی کرده که در دسترسی به اهداف توسعه کلان کشور و  قله‌های رفیع موفقیت و پیشرفت، کمک شایانی داشتند.

وی به تشریح ویژگی‌های دولت اسلامی  و غیر‌اسلامی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دولت اسلامی و وجه تمایز آن از دیگر دولت‌ها برخورداری از پشتوانه عظیم مردمی است؛ بنابراین مسئولان ارشد نظام باید در نظر داشته باشند که آنان از دل مردم برخاسته‌اند و باید در برابر مردم پاسخگو باشند.

هفته دولت فرصت به تصویر کشیدن زوایای پنهان خدمتگزاری است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان، اضافه کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است تا مسئولان و مدیران دستگاه‌های دولتی دستاورد‌ها و گام‌های بلند دولت در عرصه‌های مختلف را برای مردم تشریح کنند و زوایای ناپیدای خدمات گسترده خادمان مردم ولایتمدار ایران اسلامی را به تصویر کشند.

captcha