پایان اسفندماه سال جاری؛ مهلت ثبت‎نام دانش‌آموزان در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3358181
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
جعفری خبر داد:

پایان اسفندماه سال جاری؛ مهلت ثبت‎نام دانش‌آموزان در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول امور قرآنی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: از آغاز مهرماه تا پایان اسفندماه سال جاری فرصتی شش‌ماهه برای ثبت‏ ‎نام دانش‌آموزان آذربایجان شرقی در طرح ملی حفظ قرآن در نظر گرفته شده است.

علی جعفری، مسئول امور قرآنی اداره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت‌‎وگو با خبرگزاری بین‎‏المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی با بیان اینکه از آغاز مهر تا پایان اسفندماه سال 1394 فرصتی شش‌ماهه برای ثبت‏‎نام دانش‌آموزان در طرح ملّی حفظ قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: شرکت‎‏کنندگان در طرح ملّی حفظ قرآن می‎‏توانند برای مسابقات یک جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن ثبت‌‏نام کنند. 

وی بیان کرد: آزمون داوطلبان کمتر از پنج جزء در مدارس، 5 و 10 جزء در ناحیه و منطقه و آزمون حافظان کل قرآن به صورت استانی برپا می‎شود. 

جعفری با اشاره به زمان برگزاری آزمون طرح ملّی حفظ قرآن ادامه داد: فروردین و اردیبهشت ماه سال 95 آزمون سراسری این طرح ملّی برگزار می‎شود. همچنین منابع و محتوای این طرح نیز از طریق سایت طرح نهضت ملّی حفظ قرآن کریم به مدرسان و دانش‌آموزان ارائه می‎شود.

مسئول امور قرآنی اداره آموزش و پرورش استان از تعداد شرکت‎کنندگان در این طرح ملّی گفت و یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در اداره‌کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، نزدیک به 3 میلیون دانش‌آموز و فرهنگی در این طرح ثبت‌نام خواهند داشت.

وی اظهار کرد: تمامی آمار و اطلاعات ثبت‌نام‌‎شدگان طرح نهضت ملّی حفظ قرآن کریم در سایت طرح نهضت ملّی حفظ قرآن کریم قرار می‌گیرد و برای تمامی شرکت‏کنندگان در آزمون، گواهی وزارت صادر می‏‌شود.

captcha