مشکلات را باید با یاد خدا و کسب مهارت رفع کرد
کد خبر: 3360987
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
حجت‌الاسلام قرائتی:

مشکلات را باید با یاد خدا و کسب مهارت رفع کرد

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: راه‌حل رفع مشکلات یاد خدا و داشتن شجاعت و شهامت انجام کار در بین آحاد جامعه و به ویژه جوانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هشتمین دوره آموزشی ـ فرهنگی اندیشه‌های آسمانی، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز، 18 شهریورماه در جمع 500 نفر از خواهران فعال کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در مشهد ابراز کرد: انسان همیشه در خسران و ضرر است و آن چیزی که او را از این خسران نجات می‌دهد، ایمان به خدا و انجام عمل صالح است.

وی ادامه داد: هر کاری که رنگ الهی نداشته باشد، فناپذیر است و اعمال، تفکرات، کارها و نتایجی در جهان باقی می‌ماند که برای خدا و خالصانه برای او انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از بعضی تفکرات و عقاید بی‌جا و ناصواب گفت: برخی از انسان‌ها و به ویژه جوانان در بند عقاید و تفکرات غلط و اشتباه هستند و این بزرگ‌ترین گرفتاری نسل جوان است.

وی عنوان کرد: ازدواج که از آن به عنوان آرامش جوان و تکمیل کننده نصف دین الهی یاد شده است امروزه به‌وسیله بعضی جوانان و خانواده‌های آنان تحت تأثیر تفکرات غلط و بی‌جا قرار دارد.

حجت‌الاسلام قرائتی با انتقاد از سیستم آموزشی و مدرک‌گرایی در بین محصلان و دانشگاهیان افزود: اگر نیت و فکر افراد در رفتن به دانشگاه فقط کسب مدرک علمی باشد، این راه و روش مشکلی از کشور را حل نمی‌کند، بلکه آن چیزی که مشکلات کشور را امروزه حل می‌کند یاد خدا و انجام شجاعانه کارها و کسب هنر و مهارت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: اگر در کنار آموزش‌های علمی و دانشگاهی، کسب هنر و مهارت هم در عرصه‌های مختلف که در زندگی فردی و اجتماعی محصلان و دانشجویان کاربرد دارد، نیز مورد توجه قرار گیرد بسیاری از معضلات کشور از جمله بیکاری جوانان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکلات کشور آموزش در کنار کسب هنر و مهارت بین جوانان، این است که در شناخت و یادگیری هنر نباید از هنرهای ملی و بومی کشور غفلت شود، گفت: کسب تحصیلات دانشگاهی و علمی خوب است اما شرط لازم و کافی برای ازدواج و موفقیت در زندگی نیست.

captcha