اولین دوره آموزشی انجمن مردمی یاوران نماز در مشهد برگزار می شود
کد خبر: 3361000
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
از فردا؛

اولین دوره آموزشی انجمن مردمی یاوران نماز در مشهد برگزار می شود

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اظهار کرد: اولین دوره آموزشی انجمن مردمی یاوران نماز یا شبکه ملی امین در دو بخش بانوان و آقایان و با حضور ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از برگزاری اولین دوره آموزشی انجمن مردمی یاوران نماز یا شبکه ملی امین  در دو بخش بانوان و آقایان طی شش روز در دانشگاه فرهنگیان مشهد خبر داد.

وی با اشاره به هدف این طرح ابراز کرد: ستاد اقامه نماز کشور در راستای ترویج و تبلیغ فریضه نماز، اقدام به اجرای این طرح در قالب شبکه های مردمی کرده است که  بر این اساس پنج هزار نفر در سطح کشور و در هر شهرستان چهار بانو و چهار آقا به عنوان یاوران نماز آموزش داده می شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: براساس این طرح این افراد که یاوران نماز نامیده می شوند، علاوه بر اینکه خود عامل به این امر هستند، می بایست همسالان و همکاران خود را در هر محله ای به نماز، نماز جماعت و مسجد  دعوت کنند.

سبحانی نیا عنوان کرد: همچنین این افراد به صورت حضوری، غیرحضوری و مکاتبه ای آموزش داده می شوند و در شبکه نماز یاوران می توانند با ستادهای اقامه نماز همکاری کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در دو مرحله اجرا می شود، عنوان کرد: در طرح ملی امین، دو گروه 500 نفری از بانوان و آقایان هر کدام به مدت سه روز و  به صورت جداگانه آموزش های لازم را در این زمینه دریافت می کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با بیان اینکه افتتاحیه این طرح از ساعت هشت صبح روز پنج شنبه، نوزدهم شهریورماه خواهد بود، افزود: در این مراسم افتتاحیه حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور و محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور حضور دارند.

یادآور می شود، دوره آموزشی طرح ملی امین از 19 تا 25 شهریور ماه با حضور استان های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، سمنان، مازندران و گلستان درپردیس دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد برگزار می شود.

captcha