برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی اخلاق و سبک زندگی در دانشگاه قم
کد خبر: 3363164
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی اخلاق و سبک زندگی در دانشگاه قم

گروه دانشگاه: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم از برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی در حوزه اخلاق و سبک زندگی برای دانشجویان جدیدالورود در هنگام ثبت نام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم در گفت‌وگویی از واگذاری برخی از امور دانشگاه به دانشجویان خبرداد و اظهار کرد: با توجه به تجربیاتی که از سال‌های قبل وجود داشت و به دلایلی از جمله نبود گروه فرهنگی در سال‌های قبل، در سال تحصیلی جدید تصمیم گرفتیم تا بسیاری از امور را به دانشجویان در راستای کاهش مشکلات واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری به‌طور مستقیم در کارها وارد نمی‌شود بلکه از تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی حمایت می‌کند، گفت:خوشبختانه دانشگاه الان به جایی رسیده که آمادگی لازم جهت واگذاری امور را به دانشجویان دارد و از این طریق زمینه برای بروز و شناخت و استفاده از توانمندی‌های  و ظرفیت‌های دانشجویان و تشکل‌ها فراهم می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم با اشاره به برگزاری نمایشگاهی طی روزهای 24 و 29 شهریورماه عنوان کرد: این نمایشگاه که در آن اقدامات و فعالیت‌های کانون‌ها و تشکل‌های دانشجویی  و دستاوردهای فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود در مسجد دانشگاه قم همزمان با ثبت نام نو دانشجویان برپا خواهد شد.

وی همچنین از تهیه  و توزیع بروشورهایی که در آن‌ها مطالب مربوط به آیین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی، آموزشی و پژوهشی گنجانده شد در بین نودانشجویان خبر داد و افزود: در حاشیه ثبت نام دانشجویان کارگاه‌های مهارت‌افزایی در حوزه اخلاق و سبک زندگی نیز برگزار می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم همچنین با اشاره به اتخاذ تمهیدات مناسب برای خانواده‌های دانشجویان و رفاه حال آنان گفت: برای خانواده‌های دانشجویان نیز فضاهای مناسبی پیش‌بینی شده و در این فضاها کلیپ‌هایی نیز پخش خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما درصدد هستیم تا ارتباط خانواده‌ها با دانشگاه فقط مختص به آنروز نباشد بلکه مستمر باشد.

کرمی در پایان از برگزاری اردوهایی برای دانشجویان جدیدالورد در مهرماه خبر داد و بیان کرد: برگزاری اردو برای دانشجویان بنا به دلایلی از جمله مشکلات مالی چند سالی برگزار نشد، ولی امسال پیش‌بینی شده تا این اقدام صورت بگیرد.

captcha