طرح‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس در سطح شهر اکران شد
کد خبر: 3365380
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

طرح‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس در سطح شهر اکران شد

گروه جامعه: سازمان زیباسازی شهر تهران طرح‌های فرهنگی متناسب با هفته دفاع مقدس را با عنوان «جهاد ادامه دارد» در سطح شهر اکران کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در طرح ویژه‌ای که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس از سوی سازمان پیش بینی شده است، تصاویری ناب و کمتر دیده شده از جلوه‌های حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام در پایتخت اکران شد.

او با اشاره به اینکه با این اتفاق تهران بار دیگر رنگ و بوی حماسه به خود گرفت، ادامه داد: در این طرح بیش از 120 قطعه عکس کمتر دیده شده از رزمندگان اسلام در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس برروی بیلبوردها تبلیغاتی، عرشه‌های پل و بنرهای بزرگ اکران شد.

علیزاده با بیان اینکه در این طرح، تصاویری از تمام طیف‌های حاضر در جبهه‌ها از نوجوانان و جوانان گرفته تا کهنسالان، اکران شده است،افزود: در طرح «جهاد ادامه دارد» تصاویری از زنان و دختران شجاع گرفته تا اقوام ایرانی و از بسیجی و سپاهی گرفته تا نیروهای سه‌گانه ارتش همراه با جملاتی زیبا در قالب بیلبورد، عرشه پل، و سایر سازه‌های تبلیغی اکران شد، تا در هفته دفاع مقدس پایتخت رنگ و بوی متفاوت از روزهای قبل به خود بگیرد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران ویژگی مشترک همه این تصاویر، ثبت لحظه‌هایی از فتح و پیروزی، وداع و خداحافظی، دوستی و همدلی و لبخند و نشاط در فضای معنوی جبهه‌هاست. همان ویژگی‌هایی که زمینه‌ساز حماسه‌های بزرگ شد و افتخارات بی‌نظیری آفرید. در همة این تصاویر، روحیة عالی و پرنشاط و لبخند‌های حاکی از رضایت و قرار قلبی، ایمان قوی و شجاعت، مثال‌زدنی مشهود است.

وی با تاکید بر اینکه امسال تهران شاهد لبخند‌های شیرینِ شجاع‌مردانی است که بسیاری از آنان در میان ما نیستند، ادامه داد: با اکران این تصاویر علاوه بر ادای دین به این غیور مردان، یاد و خاطراتشان ماندگار می شود و نشاط و لبخندهایی که در تصاویر می بینیم، دوران طلایی را به یاد ما می‌آورند که اگر دست به دست هم نمی دادیم قطعا آرامش کنونی را در زندگی نداشتیم.

علیزاده با تاکید بر اینکه طرح «جهاد ادامه دارد» به دنبال این است که نشان دهد در شلوغی و پررفت و آمدی زندگی شهری نباید رشادت و شجاعت رزمندگانمان را فراموش کنیم، افزود: انتشار این تصاویر در سایزهای بزرگ و اختصاص تابلوهای سطح شهر به این موضوع به شهروندان کمک می کند به این همه شجاعت ببالند و از شادمانی و آرامششان تصاویر تأثیر بگیرند.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با توجه به اینکه در این طرح به دنبال تصاویر ناب و دیده نشده از رزمندگان بودیم به آرشیو انجمن عکاسان دفاع مقدس و چند عکاس برجسته دفاع مقدس مراجعه کردیم و توانسته‌ایم شهر را به تصاویری مزین کنیم که کمتر منتشر شده و برخی از آنها برای اولین بار به تصویر در آمده‌اند.

علیزاده با اشاره به اهمیت به تصویر درآوردن این عکس‌ها، گفت: بخش زیادی از فضاهای تبلیغات فرهنگی و بخشی از فضای تبلیغات تجاری به این طرح اختصاص پیدا کرده و محورهای پر رفت و  آمد و مرکزی مانند میدان هفت تیر، بزرگراه همت، بزرگراه شهید خرازی، میدان‌های اصلی شهر با لبخند شهدا مزین شده است.

گفتنی است درکنار هر طرح اجرا شده، یک پیام فرهنگی متناسب با آن طرح نیز اکران شده است.

captcha