مراکز علمی در مورد قضیه منا، کارهای علمی انجام دهند
کد خبر: 3372265
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
حسینی:

مراکز علمی در مورد قضیه منا، کارهای علمی انجام دهند

گروه اندیشه: رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان با اشاره به این‌که برخی حج را با کمک به فقرا مقایسه می‌کنند و این مقایسه درست نیست، گفت: مراکز علمی ما باید در مورد قضیه منا، کارهای علمی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام حسینی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان امروز یکشنبه، پنجم مهرماه در همایش «یاران بی‌ادعا» که در دانشگاه علمی ـ کاربردی استان برگزار شد، گفت: آیه 54 سوره مائده از ویژگی‌های افرادی پیشگویی می‌کند که در آینده خواهند آمد به‌طوری‌که اولین ویژگی آن‌ها این است که خداوند را دوست دارند و خداوند هم آن‌ها را دوست دارد، در مقابل کفار ایستادگی می‌کنند و در مقابل مؤمنان فروتن هستند، در راه خدا مجاهدت می‌کنند و از سرزنش نمی‌هراسند.
وی با بیان این‌که زمان‌که این آیه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، از ایشان پرسیدند که این قوم کیستند، ادامه داد: پیامبر دستش را بر شانه سلمان فارسی گذاشت و فرمود: این مرد و برادران او هستند و ما امروز شاهد تحقق وعده حتمی الهی هستیم.
حسینی با اشاره به این‌که دفاع مقدس، علی‌رغم خواست نقشه‌های دشمن نه تنها موجب شکست کشور ما نشد بلکه تجربه بسیار مهمی برای ما شد، افزود: دفاع مقدس سکوی جهش پیشرفت کشور ایران در تمام حوزه‌ها شد لیکن امروز جنگ نرم در جامعه ماست که نمونه آن ترویج اسلام‌هراسی دشمنان است.
مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با اشاره به این‌که در قضیه منا، مسئولان ما با احتیاط موضع‌گیری می‌کنند، ادامه داد: مراکز علمی ما باید در مورد قضیه منا، کارهای علمی انجام دهند زیرا خیلی از قلم‌ها از قضیه منا بر علیه اسلام استفاده شود.
وی با اشاره به این‌که برخی حج را با کمک به فقرا مقایسه می‌کنند، بیان کرد: درست نیست که یک دستور دینی را با دستور دیگر بکوبیم نباید جوانان ما از اعتقادات خالی شوند امروز هم می‌بینیم که دشمن ما ب رعلیه محرم شروع به کار کرده‌اند.

captcha