گزارشی از عملکرد نیمه ابتدایی سال اتحادیه مؤسسات قرآن استان تهران
کد خبر: 3372816
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

گزارشی از عملکرد نیمه ابتدایی سال اتحادیه مؤسسات قرآن استان تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارشی از عملکرد اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران طی نیمه اول سال اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فعالیت‌های اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان تهران در شش ماه نخست سال شامل فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی بوده است.

این اتحادیه در بخش فعالیت‌های آموزشی دوره‌های آموزشی قرآن کریم را در قالب 160 دوره با حضور 13 هزار و 587 نفر در مقاطع مختلف سنی بانوان و آقایان و طرح قرآنی 1449 با حضور سه هزار و 192 نفر برگزار کرده است. همچنین فعالیت‌های پژوهشی این اتحادیه دربرگیرنده تشکیل کارگروه بررسی آسیب‌شناسی و تدابیر محتوای فضاهای مجازی در موضوعات دینی، تدوین و تألیف 10 اثر پژوهشی با موضوعات اعجاز قرآن، توحید از منظر اهل‌سنت و تشیع، گیاهان دارویی به روایت قرآن، غدیر و مهدویت بوده است.

فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی این اتحادیه نیز شامل برگزاری مسابقات قرآن در مؤسسات شهرستان‌های دماوند، شهریار و اسلامشهر در رشته‌های حفظ و قرائت در دو سطح بزرگسالان و خردسالان، محافل انس با قرآن در مؤسسات شهریار، دماوند، ملارد، ورامین، قرچک و شهرری، اردوی آموزشی توسط شعبه شمیرانات، نمایشگاه قرآنی در پارک بعثت و سرای محله جمارات، شرکت در اختتامیه طرح قرآنی 1149 صدا و سیما با حضور 50 نفر از مؤسسات شهر تهران و شهر‌ستان‌ها، صدور بیش از 700 گواهینامه قرآنی در نمایشگاه‌های برگزار شده توسط اتحادیه است.

براساس این گزارش از جمله طرح‌های درون استانی شامل نمایشگاه گذرگاه نور در مردادماه در دو بخش نمایشگاهی و فروشگاهی به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در سطح عموم افراد جامعه با حضور 34 مؤسسه و 34 غرفه در زیرگذر ایستگاه مترو چهارراه ولی‌عصر(عج) و از جمله طرح‌های برون‌استانی برگزاری دوره توان‌افزایی مدیران مؤسسات قرآنی در استان اصفهان بوده است.

همچنین طی سه ماهه دوم سال 94 چهار جلسه عادی و یک جلسه فوق‌العاده با مصوباتی چون تصویب ترازنامه سال 93، انتخاب میثم طاهر‌آبادی به‌عنوان مدیرعامل اتحادیه، طرح افزایش نمایندگان شعب اتحادیه استان تهران براساس تفکیک شهرستان‌ها و مناطق شهر تهران به 34 نماینده، تصمیم درخصوص و مکان اتحادیه استان تهران در محل فعلی اتحادیه کشوری، بازنگری نهایی طرح ارزیابی مؤسسات قرآنی و تدوین شیوه‌نامه اجرایی طرح ارزیابی مؤسسات قرآنی بوده است.

captcha