لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی پویایی در صنایع تولیدی است
کد خبر: 3374012
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
زمانی قمی:

لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی پویایی در صنایع تولیدی است

گروه اجتماعی: استاندار مرکزی تصریح کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی پویایی در صنایع تولیدی است، تنها در این صورت است که می‌توان ادعا کرد به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد جامه عمل پوشانده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمود زمانی قمی، استاندار مرکزی عصر روز گذشته 6 مهر در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان ساوه که با حضور رئیس قوه مقننه در ساوه برگزار شد، از استان مرکزی به عنوان استان عالم پرور یاد کرد و گفت: تمامی شهرستان‌های استان مهد تربیت مشاهیر انقلابی است که سرآمد تمامی آنان را می‌توان مصلح تاریخ ایران و معمار کبیر انقلاب حضرت امام(ره) دانست.

وی مساحت تاریخ و فرهنگ استان را به اندازه جغرافیای پهناوری بیان کرد که 8هزار هنرمند در قالب 101 رشته را در خود جای داده است و افزود: هنرمندان استان در زمزه هنرمندان بسیار حاذق و ماهر کشور به شمار می‌روند که در زمینه‌های دینی و معماری اسلامی مشغول فعالیت بوده و حرفی برای گفتن دارند.

زمانی قمی با اشاره به فعالیت 81 مرکز دانشگاهی در استان و تحصیل 120 هزار دانشجو در رشته‌ و مقاطع مختلف تحصیلی، تصریح کرد: از تعداد عنوان شده شهرستان ساوه سهمی بالغ بر 20 هزار دانشجو در 20 مرکز آموزشی عالی دارد.

وی بابیان اینکه شهرستان ساوه و زرندیه با داشتن 500 واحد صنعتی بزرگترین شهرک صنعتی کشور را به خود اختصاص داده، افزود: این شهرستان دارای معادن و ذخائر صنعتی فراوانی است که استفاده بهینه از آنها می‌تواند به رشد و آبادانی این شهرستان و حتی استان کمک کند.

زمانی قمی در بخش دیگر از سخنان خویش به شرایط پساتحریم نیز اشاره کرد و گفت: پساتحریم در قالب پرکردن ظرفیت‌های خالی و جدی گرفتن ظرفیت‌های موجودست، بدون تردید با توجه به ظرفیت و توان موجود در شهرستان می‌توانیم برای حل مشکل بیکاری جوانان چاره‌ جدی بیندیشیم.

وی از اشتغال، اقتصاد و معیشت به عنوان عناصر سه گانه فوریت‌های جامعه یاد کرد و گفت: استان مرکزی علاوه بر فعالیت در حوزه صنعت  زمینه کشاورزی و باغداری نیز سرآمد بوده که با بهره‌برداری از ظرفیت‌های خوب و قابل توجه می‌توانیم به پویایی استان در زمینه‌های مختلف کمک کنیم.

استاندار مرکزی در پایان، ضمن تأکید بر تحقق فرمایشات رهبری در خصوص اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی پویایی در صنایع تولیدی است، تنها در این صورت است که می‌توان ادعا کرد به منویات مقام معظم رهبری جامه پوشانده‌ایم.

خبرنگار: مریم روشن

captcha