گزارشی از عملکرد اتحادیه مؤسسات ‌قرآنی استان ایلام ‌
کد خبر: 3374180
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

گزارشی از عملکرد اتحادیه مؤسسات ‌قرآنی استان ایلام ‌

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: اتحادیه مؤسسات ‌استان ایلام‌ فعالیت‌های قرآنی شش ماهه نخست سال را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اتحادیه مؤسسات ‌استان ایلام‌ فعالیت‌های قرآنی شش ماهه نخست سال را در قالب گزارشی ارائه کرد.

اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ایلام در شش ماهه نخست سال سه جلسه با حضور هیئت مدیره اتحادیه طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور برگزار کرد که در این جلسات مصوباتی مطرح شد.

در جلسه تیرماه عناوینی مانند برگزاری مجمع عمومی اتحادیه قرآنی جهت تعیین هیت مدیره و مدیرعامل جدید اتحادیه استان، برگزاری جلسه هماهنگی جهت همکاری در زمینه‌های قرآنی با اداره‌کل ارشاد اسلامی و هماهنگی مؤسسات و برگزاری اردوهای توا‌ن‌افزایی در مؤسسات قرآنی، برپایی جلسات عقد تفاهم‌نامه بین اتحادیه قرآنی و دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان مصوب شد.

هیئت مدیره اتحادیه در مردادماه جلسه‌ای را برگزار کرد که در آن جلسه، برگزاری جلسات هیئات مدیره جهت هماهنگی در انجام فعالیت‌های قرآنی واگذار شده از سوی دارالقرآن تبلیغات اسلامی و بررسی وضعیت فعالیت‌های قرآنی خانه‌های قرآن روستایی مطرح شد و همچنین در جلسه شهریورماه، برگزاری جلسات نهایی هماهنگی، برگزاری اردوی توانمندافزایی مدیران مؤسسات قرآنی در استان اصفهان و بررسی درخواست‌های تأسیس خانه قرآن شهری نیز تصویب شد.

تفاهم‌نامه‌‌های اجرایی منعقد شده از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی

اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ایلام به‌منظور ترویج فرهنگ قرآن، تفاهم‌نامه‌های اجرایی با سازمان‌ها منعقد کرد که در این راستا می‌توان به انعقاد قرار داد با سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، جهت انجام فعالیت‌های قرانی و محافل قرآنی اشاره کرد.

اتحادیه مؤسسات قرانی استان ایلام در راستای اهداف پیشبرد قرآنی خود برنامه‌هایی را در سه بخش آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی ارائه کرده است که می‌توان به بخش‌هایی از آن اشاره داشت.

فعالیت‌های آموزشی

اتحادیه در بخش آموزشی فعالیت‌هایی مانند آموزش صحیح‌خوانی قرآن، اصلاح قرائت نماز، انجام تبلیغات و ثبت نام مسابقات تسنیم و تلاوت، برگزاری طرح بزرگ قرآنی 1449 را نام برد.

در زمینه فعالیت‌های پژوهشی می‌توان به حمایت از برگزاری جلسه‌های تفسیری قرآن کریم ‌‌و همچنین در زمینه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی به  تهیه فرم جذب کمک‌های مردمی در قالب انجمن خیرین قرآنی اشاره کرد.

اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ایلام‌ فعالیت‌های مجازی و مکتوب مانند ارسال تصویر نشریات اعم از دارای مجوز و بدون مجوز و راه‌اندازی سایت ilam-quran.com را انجام داده است.

بنابراین گزارش، طرح‌هایی در زمینه آموزشی انجام شد که می توان به اجرای طرح‌های درون‌استانی، تجلیل، جشنواره، سوگواره، برگزاری نمایشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی، دیدارها، اردو و... مانند اجرای طرح صحیح‌خوانی در مساجد، مراکز آموزشی و مؤسسات قرآنی سطح استان‌، اجرای طرح 1449 در مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآنی و همچنین آموزش ترجمه و تفسیرعمومی قرآن کریم‌ با هدف آموزش ترجمه و تفسیر و زمینه‌سازی انس با قرآن است.

captcha