اعزام 450 روحانی به مناطق مختلف استان مرکزی در دهه امامت
کد خبر: 3375886
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
چمانی عنوان کرد:

اعزام 450 روحانی به مناطق مختلف استان مرکزی در دهه امامت

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: 450 روحانیون بومی و اعزامی قم به منظور تشریح و تبیین جایگاه غدیر در دهه ولایت و وامامت به نقاط مختلف استان اعزام شدند.

حجت الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: با توجه به اهمیت دهه ولایت و امامت جریان واقعه غدیر باید مورد توجه تمامی دستگاه‌های فرهنگی قرار گیرد.

حجت الاسلام چمانی با اشاره به این مطلب که از واقعه غدیر در دین اسلام به عنوان عید الله اکبر نام برده شده است، بر ضرورت اجرای برنامه‌های  اصولی که جایگاه این جریان را به طور درست به مردم به ویژه جوانان تفهیم کند تأکید کرد و ادامه داد:  با توجه به جایگاه والای حضرت علی(ع( باید خطبه غدیر با استفاده از افراد اهل فن و حاذق مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد، مردم تا حدی با اصطلاحات این خطبه آشنا هستند اما کافی نیست و برای درک آن باید بیشتر بررسی کرد.

این مقام مسئول با تأکید براینکه خطبه غدیر به تمامی جوامع اسلامی و بشری تعلق دارد، افزود: با توجه به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند: «حاضران، این اتفاق عظیم را به غائبان برسانند» وظیفه ما انتقال این رویداد به نسل آینده است همانطور که گذشتگان این مهم را انجام دادند.

وی ضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع بخشی از رسالت و تکلیف جامعه روحانیت  و فعالان حوزه دین در تشریح گام به گام خطبه غدیر خلاصه می‌شود که این مهم باید از سوی کارشناسان امر مورد توجه قرار گیرد، بدون تردید جریان محرم و عاشورا در راستای دفاع از ولایت و غدیر بود؛ چراکه امام حسین(ع) قیام کرد تا واقعه غدیر و برحق بودن ولایت و امامت پدر بزرگوارشان به فراموشی سپرده نشود.

حجت‌الاسلام چمانی در پایان به اعزام 450 نفر از روحانیون بومی و اعزامی از قم به منظور تشریح و تبیین جایگاه غدیر در دهه ولایت و وامامت در استان خبر داد و با تأکید بر ضرورت شناخت هرچه بیشتر نوجوانان از جریان غدیر گفت: فعالیت در حوزه غدیر باید با سیر صعودی همراه باشد تا این خطبه و این جریان عظیم اسلامی از مهجوریت خارج شود.

خبرنگار: مریم روشن

captcha