ناظران، مجریان و بازرسان دیدگاه شخصی خود را در انتخابات دخیل نکنند
کد خبر: 3375891
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

ناظران، مجریان و بازرسان دیدگاه شخصی خود را در انتخابات دخیل نکنند

گروه سیاسی: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید مراقب باشیم که ناظران، مجریان و بازرسان دیدگاه شخصی خود را در انتخابات دخیل نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار چهارمحال و بختیاری امروز، هشتم مهرماه در نخستین نشست منطقه‌ای آموزش توجیهی انتخابات که با حضور اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‎های یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان در فرهنگ‎سرای شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات در مسائل گوناگون کشور، اتکا به آرا مردم را از اصول مهم قانون اساسی دانست و اظهار کرد: در همه زمینه‌ها میزان رای ملت است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت استوار است، اظهار کرد: این نظام جمهوریت و اسلامیت را پذیرفت و 98 درصد افراد به این شاخصه رای دادند.

سلیمانی افزود: مسئولان هشیار باشند که اتکا به آراء مردم یک بحث الهی بوده که مورد تاکید قانون اساسی است که می‌طلبد از این میراث گران‌بها که موجب قدرت ملت ماست حراست کنیم.

وی از تدوین منشور وفاق در استان با هدف فرهنگ‌سازی برای قانون‌گرایی، امانت‌داری و انتقاد پذیری مسئولان، تحقق همدلی و هم‌زبانی مورد نظر مقام معظم رهبری، اجرای عملی مردم سالاری دینی، حفظ مصالح مردم و اتکا به آرای آن‌ها خبر داد و تصریح کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و نماد دموکراسی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: قانون انتخابات یک اصل در قانون اساسی است که متاسفانه در برخی موارد تعصبات بی‌جا موجب ایجاد وهم در انتخابات می‌شود.

وی بر رفع شبهات انتخاباتی تاکید کرد و افزود: باید مراقب باشیم که ناظران، مجریان و بازرسان دیدگاه شخصی خود را در انتخابات دخیل نکنند.

سلیمانی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران لازم است با دیگر دستگاه‌های خدماتی مذاکره داشته باشند، تصریح کرد:‌ کاندیداها نیز باید توجیه شوند که نسبت به تخریب یک‌دیگر اقدام نکند و همچنین ستاد انتخاباتی، هیات نظارت و اعضای سر صندوق به گونه‌ای رای گیری کنند که هیچ گونه وهمی ایجاد نشود.

وی بر لزوم شفاف بودن صندوق‌ها اشاره کرد و یاد آور شد: صندوق‌های سیار هم فرصت هستند و هم تهدید که در همین راستا بهتر است ابتدا صندوق‌های سیار شمارش شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به وجود جو همدلی و همزبانی میان مردم و مسولان در استان اظهار کرد: اولین کارگروه هم‌اندیشان توسعه استان متشکل از مسئولان سابق و سیاسیون از جناح‌های مختلف در راستای توسعه و رشد سیاسی و فرهنگی تشکیل شده است.

سلیمانی در پایان از برگزاری همایش همدلی و همزبانی میان نیروهای استان، سفرهای شهرستانی و همفکری با اعضای شورای تامین استان در راستای تمکین قوانین و رشد و توسعه استان و رفع مشکلات با مشکارت مردم و مسولان خبر داد.

captcha