دومین کاروان حجاج استان فارس به ایران بازگشت
کد خبر: 3375907
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
ساعتی پیش؛

دومین کاروان حجاج استان فارس به ایران بازگشت

گروه اجتماعی: دومین کاروان حجاج بیت‌الله‌الحرام استان فارس ساعتی پیش با تأخیر 2 ساعت و نیم در ساعت 14:30 وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، دومین کاروان حجاج بیت‌الله‌الحرام استان فارس ساعتی پیش با تأخیر 2 ساعت و نیم در ساعت 14:30 وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز شدند.
روز گذشته، 7 مهر نخستین کاروان حجاج استان فارس نیز با 2 ساعت تأخیر در ساعت 9 صبح وارد فرودگاه شیراز شدند و این دومین گروه حجاج استان فارس بود که به میهن بازگشت.
علی‌رضا زینلی، مدیرکل حج و زیارت استان فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: در سال جاری 3 هزار و 500 نفر از استان فارس به سرزمین وحی اعزام شدند که بازگشت آن‌ها از 7 تا 14 مهرماه جاری صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه حجاج استان فارس با 9 پرواز باز خواهند گشت، گفت: روزانه یک پرواز بازگشت حجاج به فرودگاه شیراز صورت می گیرد.

زینلی خاطرنشان کرد: ظرفیت هر پرواز بازگشت حجاج 415 نفر است در حالی که ظرفیت پروازهای رفت حجاج 250 نفر بود به همین دلیل پروازهای رفت آنان با 14 پرواز انجام شد.
مدیرکل حج و زیارت استان فارس با اشاره به وقوع حادثه «منا» در سال جاری برای حجاج بیت‌الله‌ الحرام گفت: از خانواده‌های حجاج درخواست می‌کنیم که به احترام قربانیان این حادثه از آوردن هرگونه گل و شیرینی و همچنین ابراز شادی خودداری کنند زیرا این حادثه یک مصیبت ملی بود.
زینلی با بیان اینکه هنوز تاریخ دقیق بازگشت اجساد قربانیان این حادثه مشخص نیست، گفت: در حال انجام دادن تشریفات این مسئله هستیم ضمن اینکه سازمان حج و زیارت نیز به طور قاطع به دنبال پیدا کردن اثری از مفقودان این حادثه است.

captcha