آمار جان‌باختگان؛ ۴۶۴ نفر/ ۱۰۴ پیکر امشب وارد می‎شود/ مراسم استقبال صبح شنبه با حضور سران قوا
کد خبر: 3377293
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
این خبر در حال تکمیل است/

آمار جان‌باختگان؛ ۴۶۴ نفر/ ۱۰۴ پیکر امشب وارد می‎شود/ مراسم استقبال صبح شنبه با حضور سران قوا

گروه جامعه: براساس آخرین آمار اعلام‎شده، تعداد جان‎باختگان ایرانی فاجعه منا، ۴۶۴ نفر است و تلاش‌ها برای بازگشت پیکرها به کشور ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروز، جمعه 10 مهرماه؛ مصادف با عید سعید غدیر خم است، اما همچنان فضای کشور تحت تأثیر اخبار فاجعه منا، آمار جان‏‌باختگان و چشم‎انتظاری برای بازگشت پیکرهاست.

براساس آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت، تعداد جان‌باختگان 464 نفر است.

مخاطبان می‎توانند طبق روال روزهای گذشته، از این طریق در جریان آخرین اخبار این فاجعه قرار گیرند.

22:00/ مراسم استقبال رسمی صبح شنبه با حضور سران قوا در فرودگاه مهرآباد برگزار می‎شود

مراسم استقبال رسمی از ورود نخستین گروه پیکرهای مطهر جان‌باختگان فاجعه منا، صبح شنبه با حضور سران قوا در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار می‌شود.

1905/ امشب؛ انتقال پیکر 104 زائر به کشور

هاشمی، وزیر بهداشت که در جده حضور دارد، در گفت‏‎وگو با بخش خبری ساعت 19 شبکه اول سیما، اعلام کرد که پیکر 104 زائر امشب وارد کشور می‎شود.

12:50/ پیکر 104 زائر آماده انتقال به کشور

اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۱۰۴ پیکر مطهر از جانباختگان فاجعه منا آماده انتقال به کشور است و در صورت تسریع کارهای تشریفاتی در جده به ایران منتقل خواهند شد.

سعید اوحدی، زمان خاصی را برای انتقال پیکر جان باختگان فاجعه منا که هم اکنون در جده تشریفات اداری آن ها درحال انجام است، اعلام نکرد و افزود: خیلی بعید به نظر می رسد پیکرها امروز (جمعه) و یا حتی صبح فردا (شنبه) به تهران منتقل شوند.

10:43/ ورود نخستین بازماندگان کاروان قرآنی به کشور

سه تن از اعضای کاروان قرآنی کشور که به منظور انجام مناسک حج تمتع در سرزمین وحی به سر می‌بردند 20 دقیقه بامداد جمعه 10 مهرماه وارد  کشور شدند.

مسعود سیاح گرجی قاری ممتاز و بین‌المللی کشور همچنین موسوی و ناصری از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم(ع) که سه تن از یاران خود را در منا از دست داده بودند؛ به کشور بازگشتند.

برای مشاهده اسامی جان‎باختگان اینجا کلیک کنید!

captcha