وقتی حجاج ما از عربستان بازگشتند سوالات اصلی را مطرح می‌کنیم
کد خبر: 3377537
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
خطیب جمعه کوهسار استان البرز:

وقتی حجاج ما از عربستان بازگشتند سوالات اصلی را مطرح می‌کنیم

کانون خبرنگاران نبأ: حجت الاسلام محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کوهسار گفت: حرف و سوال در مورد این جنایت بسیار است ولی ما برای حاجیان بیمناک هستیم و وقتی حجاج ما از عربستان باز گشتند سوالات اصلی را مطرح خواهیم کرد و پیگری‌های مهمتر هنوز باقی مانده است.


به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ابکنا، حجت‌الاسلام مجتبی محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش چندار و شهر کوهسار به تفسیر آیه شریفه «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی الْقَوْمَ الْکَافِرِینَ» ( آیه۶۷ سوره مائده ) پرداخت و گفت: موضوع ولایت موضوع بسیار مهمی است و فقط خداوند شایستگی آن را دارد که در مورد آن نظر دهد و به همین خاطر خداوند به پیامبرش می فرماید اگر این کار را انجام ندهی مانند این است که رسالت خود را انجام نداده ای و دین تو ناتمام است.



وی در ادامه تبیین کرد: این بدین معناست که تمام زحمات رسول خدا در تبلیغ دین در صورت نبود ولایت و امامت بی فایده خواهد بود و اگر ولایت نباشد نه نماز قبول خواهد شد و نه سایر واجبات الهی.



محمدی با بیان فضائل و مناقب حضرت امیرالمومنین و برتری ایشان بر سایر صحابه افزود: بهترین مکان برای تبلیغ ولایت امیرالمومنین بعد از اتمام حج و در مکانی بنام جُحفه بود زیرا همه حجاج از مناطق مختلف در آنجا حضور داشتند و ندای من کنت مولا فهذا علی مولای رسول خدا را شنیدند.



خطیب جمعه شهر کوهسار در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز نیروی انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی با رشادت‌های خود باعث ایجاد امنیت در کشور عزیز اسلامی مان شده است.



وی یاد و خاطر شهدای گرانقدر نیروی انتظامی را گرامی داشت و از فرماندهی انتظامی بخش چندار بخاطر تلاش و کوشش جهت ایجاد امنیت تشکر کرد.



رئیس بنیاد غدیر بخش چندار در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به روز نزول آیه مباهله اظهار کرد وقتی مسیحیان نجران از استدلال‌های پیامبر قانع نشدند قرار بر این شد که زنان و فرزندان و عزیزترین‌های خود را بیاورند و مباهله کنند ولی در روز موعود همه دیدند که پیامبر از همه فرزندان امام حسن و امام حسین علیهما اسلام را برگزید و از میان زنان فقط حضرت فاطمه زهرا سلام علیها را به همراه آورد و از میان عزیزان امیرمومنان را انتخاب نمود و این باعث شد مسیحیان از مباهله منصرف شوند و به پرداخت جزیه راضی شوند.



امام جمعه کوهسار در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان منی گفت: حرف و سوال در مورد این جنایت بسیار است ولی ما برای حاجیان بیمناک هستیم و وقتی حجاج ما از عربستان باز گشتند سوالات اصلی را مطرح خواهیم کرد و پیگری های مهمتر هنوز باقی مانده است.



وی به سخنان قاطع و صریح ولایت مطلقه فقیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای اشاره کرد و گفت: وقتی سخنان رهبری به گوش سران سعودی رسید بلافاصله کوتاه آمدند و اعلام همکاری کردند.



وی گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس به صورت صدام و بلوک غرب و شرق سیلی زدیم امروز که در اقتدار بیشتری قرار داریم توان آن را داریم که سیلی محکمتری به گوش سعودی‌ها بزنیم.



ایشان بیان داشت: دشمنی ها با کوتاه آمدن برطرف نمی شود بلکه در مقابل دشمنی باید با تحکم ایستاد و کوتاه نیامد.



ایشان با اشاره به دست دادن وزیر خارجه با رئیس جمهور شیطان بزرگ عنوان کرد  رئیس جمهور محترم کشورمان گفته بودند که مذاکره با آمریکا فقط در چارچوب هسته ایست پس سوال اینجاست، حالا که بحث هسته ای تمام شده و منتظر نظر مجلس درباره آن هستیم دیگر چه مذاکره ای با آمریکا باقی مانده که وزیر خارجه به اوباما دست داده است.



امام جمعه بخش چندار و شهر کوهسار خاطر نشان کرد: به وزیر خارجه توصیه می کنم بعد از مذاکرات و در زمان استراحت به جای شرکت در کنسرت ها در یادواره های شهدا شرکت کنید و خاطرات شهدا را مطالعه کنید تا متوجه شوید چقدر جوانان شجاع داشته ایم که با رشادتهای بی نظیر در دوران دفاع مقدس اجازه ندادند یک وجب از خاک ملت به دست بیگانه بیفتد و آنگاه خواهی فهمید که با وجود این مردم انقلابی نباید از شیطان بزرگ و سایر ابر قدرتها هراسی به دل راه داد.

captcha