برگزاری مراسم گرامیداشت جان‌باختگان فاجعه منا در کوهبنان
کد خبر: 3379525
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷

برگزاری مراسم گرامیداشت جان‌باختگان فاجعه منا در کوهبنان

گروه اجتماعی: درپی حادثه غم‌انگیزی که در مراسم حج امسال در سرزمین منا به‌وقوع پیوست و تعداد کثیری از حاجیان مظلومانه کشته شدند، مراسم گرامیداشتی دیروز یکشنبه، ۱۲ مهرماه در محل مسجد صاحب‌الزمان(‌عج‌) کوهبنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام‌جمعه کوهبنان با تسلیت جان‌باختن حدود 500 حاجی ایرانی در حادثه منا گفت: حج یکی از بزرگترین اجتماعات سالانه مسلمانان است که بعد سیاسی و مذهبی دارد.
وی افزود: در بعد مذهبی حاجیان با حضور در خانه خدا ‌و اماکن زیارتی مکه و مدینه بار دیگر دست به دعا و تضرع بر داشته و زمینه را برای جلا دادن قلوب خویش و ارتباط با خداوند و پاک شدن دل‌ها فراهم می‌کنند.
امام‌جمعه کوهبنان تصریح کرد: در بعد سیاسی حج، مسلمانان سراسر جهان با حضور در مراسم برائت از مشرکان قدرت خود را در جهان به نمایش می‌گذارند و بار دیگر به دشمنان و بدخواهان بشریت اعلام می‌دارند که هرگز زیر بار ظلم و ستم آنان نمی‌روند و تا آخرین قطره خون خود در این راه ثابت‌قدم هستند.
وی عنوان کرد: دشمنان که از این اجتماع بزرگ مسلمانان جهان هراس دارند به هر نحو ممکن خدشه‌ای وارد کنند و زمینه را برای تعطیلی حج اسماعیلی رقم بزنند، لذا شاهدیم که در حج امسال در دو نوبت مسلمانان مظلوم و بی‌گناه به طور مرموزی قتل‌ عام شدند‌.
جعفری گفت‌: بی‌لیاقتی‌، بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان عربستان سعودی سبب شد که حدود 5 هزار زائر بیگناه آن هم در سرزمین امن الهی به صورتی فجیع و درد‌ناک در گرما و با لب تشنه دعوت حق را لبیک گویند.
وی تأکید کرد: دشمنان و بدخواهان اسلام و مسلمانان آرزوی تعطیلی حج را به گور می‌برند، چراکه مسلمانان در سایه وحدت و همدلی تولیت حرمین شریفین را در اختیار می‌گیرند، ظلم به مظلوم بی‌جواب نمی‌ماند و به زودی عمال رژیم سعودی به سزای کار ناشایست خود می‌رسند و مسلمانان جهان شاهد نابودی آل سعود خواهند بود.
امام‌جمعه کوهبنان بیان کرد: بسیاری از ظلم و جنایت‌هایی که در دیگر کشورهای جهان در حال انجام است با حمایت‌های مالی رژیم آل‌سعود صورت می‌گیرد به گونه‌ای که این روزها شاهد کشتار مظلومانه مردم بی‌دفاع یمن هستیم‌.
محمد‌رضا مهد‌لو، فرماندار کوهبنان نیز گفت‌: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل احیا شدن حج و گسترش فرهنگ اسلامی و علوی دشمنان احساس خطر کردند و به هر طریق ممکن حاجیان را مورد قتل و عام قرار دادند. 
وی بیان کرد: در حالی که تعداد زیادی از حاجیان در سرزمین منا جان خود را از دست دادند شاهد کو‌تاهی مسئولان عربستانی در رسیدگی به وضعیت مجروحان و تحویل پیکر جان باختگان بودیم، اما بیانات کوبنده و حکیمانه مقام معظم رهبری سبب شد که مسئولان عربستان با عرض تسلیت به رهبر معظم انقلاب در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به تحویل ابدان جان‌باختگان منا اقدام کنند.
مهد‌لو اظهار کرد: مردم ایران اسلامی باید به خود ببالند که سیدی بزرگوار از سلاله پاک پیامبر(ص) و حضرت علی(‌ع‌) رهبری جامعه اسلامی را بر عهده ‌دارد که شجاعانه در برابر دشمنان و بدخواهان ایستاده است.

captcha