مهمترین اصل تبلیغ دین خشوع و فروتنی در برابر خداوند است
کد خبر: 3381887
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

مهمترین اصل تبلیغ دین خشوع و فروتنی در برابر خداوند است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان تصریح کرد: معمم شدن برابر با پذیرفتن مسئولیت خطیر تبلیغ دین رسول‌الله(ص) است، طلبه‌های جوان باید راه خشوع و فروتنی را در برابر خداوند و مردم در پیش گیرند تا در رساندن مفاهیم دینی به ویژه به نوجوانان دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 13 مهر در آئین عمامه‌گذاری 18 نفر از طلاب جوان استان  که در حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء اراک برگزار شد، گفت: طلاب حوزه علمیه از رسالت بسیار خطیری برخوردارند که باید در تمامی امور به ویژه در امر تبلیغ به این رسالت توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: جامعه روحانیت به ویژه طلاب جوان باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ‌فضل‌الله نوری، آیت‌الله مدرس، شیخ عبدالکریم حائری، آیت‌الله بروجردی، امام راحل و دیگر مراجع تقلید روحیه مجاهدت را در خود تقویت کنند و با استفاده از اوصول و مبانی دینی از ارزش‌های اسلامی پاسداری نمایند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به آغاز فعالیت حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء اراک  گفت: این حوزه علمیه می‌تواند پشتوانه خوبی برای سایر حوزه‌های علمیه استان بلکه حوزه علمیه قم باشد، این مراکز به عنوان مجموعه‌های انسان‌ساز تعریف می‌شوند که علاوه بر دورس فقهی سایر علوم روز نیز به طلاب آموزش داده می‌شود.

این مقام مسئول خطاب به طلاب جوان معمم شده گفت: ملبس به لباس نبی مکرم اسلام(ص) گام اولی است که برداشته شده و شما برای احقاق حق و رساندن پیام اسلام  به گوش تمامی افراد اعم از داخلی و خارجی باید از تمامی اهرم و امکانات موجود استفاده کنید.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی معمم شدن را برابر پذیرفتن مسئولیت خطیر امر تبلیغ عنوان کرد و افزود: طلبه‌های جوان باید راه خشوع  و فروتنی را در برابر خداوند و مردم در پیش بگیرند تا در رساندن مفاهیم دینی به مردم به ویژه نوجوانان دچار مشکل نشوند، اگر دچار تکبر و غرور باشند به هیچ نمی‌توانند در امر تبلیغ موفق عمل کنند.

وی با اشاره به تحصیل 107 نفر از طلاب پایه‌های اول تا سوم در مجتمع حوزه علمیه خاتم‌الانبیاء افزود: این مرکز آموزشی با زمینی به مساحت 26 هزار متر ظرفیت تحصیل یک هزار طلبه در رشته های تخصصی و غیر تخصصی را فراهم کرده است.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام موسوی نماینده دفتر آیت‌الله صافی در اراک  نیز در این مراسم  گفت: کسی که بتواند احکام شرعی را از اصول تفصیلی آن در باب احکام تعبدی و غیر تعبدی استنباط کرده و مردم را هدایت کند در زمره افراد قدرتمند و تأثیرگذار جامعه به شمار می‌آید.

وی تقوای الهی را لازمه و یکی از شاخصه‌های مهم رفتاری مجتهدان بیان کرد و گفت: مجتهدان و فقها ضمن داشتن قدرت علمی باید در زمینه‌های تفسیر و تحلیل احکام الهی راه و روش را بدانند، اگر در این راه تقوای الهی را در پیش نگیرد خطرشان  بیشتر از خیّراتشان خواهد بود، ازاین‌رو هیچ خدمت و افتخاری بالاتر از این نیست که مبلس به لباس روحانیت باشیم و در عین حال دارای تقوا و مورد عنایت خاص ولی‌عصر(عج) قرار گیریم.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: لباس روحانیت ملجأ و پناهگاه مردم، روح و جان انسان‌هاست، رفتار یک روحانی در تمام زمینه‌ها به شدت تحت نظر حضرت حق و حضرت مهدی(عج) قرار دارد، امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام امکانات را در اختیار مردم قرار داده و اگر افراد در استفاده درست از این ابزار کوتاهی کنند به خود ظلم کرده‌اند.

خبرنگار: مریم روشن

captcha