توصیه‌های آیت‌الله مکارم به مداحان و وعاظ ماه محرم/ تدوین الگوی گسترش آموزش عالی قرآنی
کد خبر: 3382990
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
مهم‌ترین اخبار هفته در سرویس معارف؛

توصیه‌های آیت‌الله مکارم به مداحان و وعاظ ماه محرم/ تدوین الگوی گسترش آموزش عالی قرآنی

گروه دانشگاه: توصیه‌های آیت‌الله مکارم به مداحان و وعاظ ماه محرم، تدوین الگوی گسترش آموزش عالی قرآنی و ارائه ۲۲ مقاله خارجی به همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) از مهم‌ترین اخبار گروه معارف در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ادامه مروری داریم بر مهم‌ترین اخبار سرویس معارف که در هفته گذشته بر روی خروجی خبرگزاری ایکنا قرار گرفت:

برگزاری جلسه ستاد برگزاری همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) با حضور یادگار امام

پانزدهمین جلسه ستاد برگزاری همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) ۱۵ مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در حسینیه جماران برگزار شد.

حدس متفاوت فرزند آیت‎الله مؤیدی درباره مفقود شدن پدرش در فاجعه منا

با وجود اعلام نام آیت‌الله مویدی قمی در لیست جان‎باختگان حادثه منا، فرزند ایشان تأکید کرد: با توجه به دستگیری چندباره وی و گرفتن تعهد از ایشان، ممکن است احتمالات دیگری در کار باشد.

ارائه ۲۲ مقاله خارجی به دبیرخانه همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)

دبیر همایش قرآن در سیره و اندیشه امام، ضمن بازدید از خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن، ۲۲ مقاله خارجی را از دبیرخانه بین‌الملل همایش، مستقر در این خبرگزاری تحویل گرفت.

گمانه‌‎زنی‎ها درباره دلایل تعطیلی درس تفسیر آیت‌الله جوادی آملی

متعاقب رخداد رویداده در مسجد اعظم و تعطیلی درس تفسیر آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی، گمانه‎هایی درباره چرایی این مسئله مطرح شد، اما کدام گمانه با واقعیت سازگارتر است؟

عضو بعثه آیت‎الله‌العظمی صافی در حج ۹۴: نتوانستیم استادان حوزه را در میان جان‌باختگان منا شناسایی کنیم

عضو بعثه آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در حج ۹۴ با بیان اینکه اجساد دو تن از استادان حوزه را از میان عکس‌ها نتوانستیم شناسایی کنیم و این دو نفر در لیست مفقودین هستند، تأکید کرد: زحمات مسئولان حج و زیارت و بعثه‎ها قابل تقدیر است.

رشته «حقوق» چه کسی را در «منا» از دست داد؟

ناصر قربان‌نیا یکی از اساتید برجسته حقوق دانشگاه مفید بود که امسال به سفر حج مشرف شده بود، حالا نام وی در لیست جان‌باختگان است، هرچند هنوز هویتش تشخیص داده نشده است.

توصیه‌های آیت‌الله مکارم به مداحان و وعاظ ماه محرم

آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم شیرازی 15 مهر در آغاز درس خارج فقه ضمن توصیه به خطبا، مداحان، بانیان مجالس و مردم برای جذب جوانان گفت: مطالب جلسات باید حماسی باشد و روح حماسه را در جوانان زنده نگه دارد.

ادعاها پیرامون قرآن بیرمنگام در مجامع علمی جایی ندارد

دبیر علمی همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان در مورد اینکه آیا موضوع قرآن بیرمنگام در همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: ادعاها پیرامون قرآن بیرمنگام در مجامع علمی باستان‌شناسی جایی ندارد.

مهجوریت‌زدایی از قرآن؛ هدف اصلی همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)

دبیر همایش بین‌الملی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» با اشاره به ضرورت‌های برگزاری همایش قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)، گفت: اعجاز قرآن در احیاگری آن به واسطه ایجاد معرفت الله است.

آیت‌الله استادی: پوشیدن لباس طلبگی به معنای خداحافظی با شیطان نیست

لباس روحانیت پوشیدن چیزی را درست نمی‌کند و باعث خداحافظی شیطان با ما نمی‌شود بلکه این لباس مسئولیت ما را در برابر اعمال و رفتارمان بیشتر می‎کند.

چرا نوشیدن حتی یک قطره از مسکرات حرام است؟

نشست علمی نقد نظریه توسعه احکام الهی از نقطه کانونی به محیط پیرامونی در مرکز تخصصی تفسیر برگزار و در آن عنوان شد که به کار بردن واژه «لاتقربوا» برای برخی گناهان، مبالغه برای حرمت پیرامونی این گناه نیست.

درگذشت 5 تن از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی در فاجعه منا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، درگذشت چندتن از اساتید و فارغ التحصیلان واحدهای این دانشگاه در فاجعه منا را تسلیت گفت.

ثبت‎نام بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی آغاز شد

ثبت نام جشنواره قرآن و حدیث المصطفی(ص) که در دوره‎های قبل با عنوان المپیاد برگزار می‎شد و هم اکنون به دوره بیست و یکم رسیده است، آغاز شد؛ جشنواره‎ای که طلاب غیرایرانی را بر محور قرآن گرد یکدیگر متحد می‎کند.

آیت‌الله حائری شیرازی: آل سعود با ناامن کردن حج، امنیت خود را از دست داد

عضو مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت آل سعود در بر هم خوردن امنیت مراسم حج، تأکید کرد: حکامی که خانه امن الهی را ناامن جلوه دادند خودشان نیز امنیتشان را از دست داده‎اند.

تشییع سه زائر جان باخته منا در قم

12 مهرماه پیکر پاک سه تن از قربانیان حادثه منا در قم تشییع شد که یکی از آن‎ها حجت‎الاسلام والمسلمین علی گمارلو بود.

آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی: مباهله را باید با برگزاری همایش و نوشتن مقاله فریاد بزنیم

مفسر قرآن کریم 14 مهر در ادامه درس تفسیر خود با بیان اینکه باید داد بزنیم که «لم یکن علی فی المباهله» دروغ است تأکید کرد: مباهله را با برگزاری همایش و نوشتن مقاله برای همه تبیین کنیم زیرا دیر بجنبیم می‎‏گویند علی(ع) در مباهله نبود.

تدوین الگوی گسترش آموزش عالی قرآنی

معاون آموزشی وزیر علوم با تأکید بر اینکه ساماندهی گسترش آموزش عالی قرآنی باید معطوف به نیازهای واقعی جامعه باشد، گفت: اکنون طراحی الگوی گسترش آموزش عالی قرآنی توسط دبیرخانه کارگروه مربوطه در وزارت علوم در حال پیگیری است.

8 دانشگاه ایرانی در جمع ۸۰۰ دانشگاه بر‌تر جهان

براساس رتبه بندی سال ۲۰۱۶-۲۰۱۵ میلادی، دانشگاه‌های بر‌تر در پایگاه رتبه ‌بندی تایمز، ۸ دانشگاه‌ از کشورمان در بین ۸۰۰ دانشگاه بر‌تر جهان قرار گرفتند.

نام حجت‎الاسلام مسلم قلی‎پور در لیست جان‎باختگان منا قرار دارد

بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان حج و زیارت، نام حجت‎الاسلام والمسلمین مسلم قلی‎پور که در شناسنامه با عنوان مسلم عارف است در لیست جان‎باختگان حادثه منا قرار گرفت.

مبتکر تولید هیبرید داخلی کلزا در فاجعه منا جان باخت

رحمت‌الله بهمرام، دانشمند گلستانی مبتکر تولید هیبرید داخلی کلزا در فاجعه منا جان باخت.

معاون پژوهشی دانشگاه مفید ۱۶ مهر تشییع می‌شود

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی، ریاست دانشگاه مفید در پیامی درگذشت ناصر قربان‌نیا، معاون پژوهشی دانشگاه مفید و استاد برجسته حقوق را تسلیت گفت.

چاپ تفسیر الاثری در ۴۰ جلد

رئیس موسسه قرآنی تمهید با بیان اینکه مهندسی فرهنگی بر مبنای قرآن کریم نیاز مبرم امروز کشور است، از چاپ تفسیر الاثری الجامع در ۴۰ جلد طی سال‌های آینده خبر داد.

captcha