انتقال پیکر 3 نفر از جان‌باختگان لرستانی حادثه منا به کشور
کد خبر: 3383488
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
خسروی خبر داد:

انتقال پیکر 3 نفر از جان‌باختگان لرستانی حادثه منا به کشور

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: پیکرهای مطهر غضنفر بشیری‌گورزی از بروجرد، پرویز حبیبی از ازنا و مصطفی تودویی از الیگودرز از جان‌باختگان حادثه مناامروز، ۱۸ مهر به کشور منتقل و سپس برای خاک‌سپاری به شهرستان‌های مربوطه انتقال داده می‌شوند.

محمد خسروی، مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گفت: پیکر هفت لرستانی حادثه منا در میان 67 نفر از مفقودین کشور هستند که بعد از گذشت 17 روز هنوز پیکرهای آن‌ها پیدا نشده است.
وی افزود: از این تعداد پنج نفر از بروجرد به نام‌های محمدموسی کرمی، محمدعلی پناهی، جواد چکشی، علی زرگریان و فتح‌الله گودرزی و دو نفر از ازنا به نام‌های ابوالقاسم خلیلی و علی‌رضا بنیادی در میان مفقودین هستند.
خسروی اظهار کرد: دولت عربستان پیکر یک‌هزار و 400 نفر از جان‌باختگان حادثه منا را دفن کرده که در همین راستا اثر انگشت هفت لرستانی این حادثه که در لیست مفقودین هستند به همراه اثر انگشت سایر مفقودین کشور در این حادثه برای شناسایی ارسال شده است تا مشخص شود که جان‌باختگان لرستانی در میان پیکرهای دفن شده هستند یا نه.
مدیرکل سازمان حج و زیارت استان لرستان با اشاره به این‌که 32 نفر از استان لرستان در حادثه منا جان باخته‌اند، افزود: تاکنون پیکر 25 نفر از جان‌باختگان شناسایی شده است که تاکنون پیکر 22 نفر از جان‌باختگان استان به شهرستان‌های محل سکونتشان انتقال و به خاک سپرده شده‌اند.
وی تصریح کرد: پیکر یک نفر در تهران و پیکر یک جان‌باخته بروجردی در مکه دفن شده و پیکرهای غضنفر بشیری‌گورزی از بروجرد، پرویز حبیبی از ازنا و مصطفی تودویی از الیگودرز امروز به کشور منتقل و سپس، برای خاک‌سپاری به شهرستان‌های مربوطه انتقال داده می‌شوند.
خسروی بیان کرد: اما همچنان پیکر هفت نفر از جان‌باختگان پیدا نشده و باید منتظر مشخص شدن اثر انگشت جان‌باختگان و پیکرهایی که دفن شده‌اند بود.

captcha