تدوین 4 رشته جدید قرآنی در دانشگاه علمی - کاربردی بنیاد شهید استان البرز
کد خبر: 3383716
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

تدوین 4 رشته جدید قرآنی در دانشگاه علمی - کاربردی بنیاد شهید استان البرز

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست دانشگاه علمی - کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از تدوین چهار رشته جدید قرآنی در دانشگاه علمی - کاربردی بنیاد شهید استان البرز خبر داد.

امیرحسین دانش کهن، سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با هدف توانمندسازی آکادمیک فعالان قرآنی و تربیت مربی قرآن کریم به‌صورت آکادمیک و تربیت نیروی متخصص و کارآمد در زمینه‌های «علوم قرآنی» و «مددکاری اجتماعی» راه‌اندازی شده است.
وی افزود: این دانشگاه با 41 دانشجو در مقطع کاردانی رشته «مددکاری و خانواده» شروع بکار کرد و کم‌کم با توسعه رشته‌های قرآنی، بر تعداد دانشجویان این دانشگاه افزوده شد.
دانش کهن در ادامه از پذیرش دانشجو در سطح کاردانی وکارشناسی دوره‌های «تربیت مربی قرآن کریم» و«تربیت مبلّغ قرآن» خبر داد و تصریح کرد: باتوجه به استقبال خوبی که از طرف علاقمندان جهت ثبت‌نام در دوره‌های «تربیت مربی قرآن کریم»، «تربیت مبلّغ قرآن کریم»  وجود داشت، امسال علاوه بر سطح کاردانی، در سطح کارشناسی در این رشته‌ها اقدام به پذیرش دانشجو شده است.
این مسئول در ادامه با اشاره به توسعه رشته‌های قرآنی این مرکز از تدوین چهار رشته جدید در این دانشگاه خبر داد وگفت: این مرکز تقاضای ارائه چهار رشته جدید با عناوین«هنر تلاوت»، «مربی حفظ»، «مربی ترویج و تبلیغ» و«مربی نهج‌البلاغه» را کرده است که اگر این رشته‌ها از سوی مرکز علمی و کاربردی در تهران مصوب شود، هم در این دانشگاه و هم در دانشگاه‌های کشور اجرایی خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تربیت دانشجویان نمونه وموفق وکارآمد همواره از اهداف اصلی این دانشگاه است، تأکید کرد: در راستای تحقق این مهم و درجهت افزایش بازدهی این دانشگاه سعی کردیم باپالایش و شناسایی اساتید خوب درحوزه قرآنی، از اساتید برتر استانی وکشوری برای تدریس در این دانشگاه دعوت کنیم.
وی بااشاره به نداشتن ساختمان مستقل برای دانشگاه،آن را به عنوان بزرگ‌ترین چالش حال حاضر این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ساختمان فعلی این دانشگاه یک ساختمان اجاره‌ای است که متعلق به یک شخص حقیقی است که قرار است در آینده به دادگستری واگذار شود.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان یادآورشد: راه‌اندازی یک دانشگاه قرآنی در سطح استان و حمایت از آن،یکی از نمونه‌های بارز و شاخص ترویج وتوسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است و به همین دلیل نیز این انتظار را از مسئولین استان داریم که اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

captcha