مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ورزشکاران به سازمان‌های مردم نهاد واگذار می‎شود
کد خبر: 3384458
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
از سال آینده؛

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ورزشکاران به سازمان‌های مردم نهاد واگذار می‎شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به این‌که برگزاری مسابقات شهرستانی قرآن ویژه ورزشکارن را در سال آینده به سازمان‌های مردم نهاد می‌دهیم، گفت: این سازمان مردم نهاد باید وابسته به اداره‌کل ورزش و جوانان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی‌یاور عزیزپور، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان لرستان روز دوشنبه، 20 مهرماه جاری در مرحله استانی دومین مسابقات سراسری قرآن ورزشکاران و جوانان کشور که در محل نمازخانه این اداره‌کل برگزار شد، ضمن خیرمقدم به تمام شرکت کنندگان در این مسابقات، گفت: در این مسابقات 76 نفر از کارمندان ادارات ورزش و جوانان استان، ورزشکاران و جوانان شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: مشکل کوچکی در رابطه با برگزاری مسابقات قرآن در برخی ازشهرستان‌ها پیش آمده بود که باعث ایجاد این سوءتفاهم شده بود که ما تمایلی به برگزاری این مسابقات نداریم.
عزیزپور تصریح کرد: ما از اداره ورزش و جوانان شهرستان خرم‌آباد درخواست کردیم که برگزاری مسابقات را به یکی از سازمان‌های مردم نهاد که کار تخصصی آن‌ها برگزاری مسابقات قرآنی است بسپارند، اما متأسفانه این کار انجام نشد و کسانی‌که این مسئولیت را پذیرفته بودند سازمان مردم نهاد نبودند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با اشاره به این‌که برگزاری مسابقات شهرستانی را در سال آینده به سازمان‌های مردم نهاد می‌دهیم، عنوان کرد: این‌گونه نیست که ما به افراد حقیقی بتوانیم پول بدهیم، باید در اساسنامه سازمان مردم نهاد این فضای کار پیش‌بینی شده باشد و سازمانی باشد که به سازمان ورزش و جوانان مرتبط باشد.
وی با اشاره به این‌که مجری این دوره از مسابقات قرآنی مؤسسه مردم نهاد آل‌یاسین است، اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها شرکت‌کننده‌های زیادی داشتند و بین آن‌ها مسابقه برگزار شد و در برخی از شهرستان‌ها خود ادارات منتخب شهرستان‌ها را برای مسابقات استانی انتخاب کرده و فرستاده‌اند.
عزیزپور با تبریک هفته تربیت بدنی که از 20 تا 26 مهرماه است، بیان کرد: اولین روز از هفته تربیت بدنی را با برگزاری مسابقات قرآن کریم متبرک کردیم که این هفته با بحث قرآنی آغاز شود.

سجایای خوب اخلاقی مدنظر ورزشکاران باشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان با بیان این‌که افتخار مجموعه ورزش و جوانان این است که شعاری که از ابتدای ورود به این اداره دادیم شعاری است که بیشتر به مسائل اخلاقی و فرهنگی ورزش را مدنظر دارد، اظهار کرد: شعار ما این است که آن‌چه که ورزشکاران ما را در صحنه‌های ورزشی ماندگارتر و عمر ورزشی آن‌ها را طولانی‌تر خواهد کرد، سجایای خوب اخلاقی و مسائل اخلاقی است که ورزشکار از خودش بروز می‌دهد.
وی عنوان کرد: ورزشکاری که به این سجایای اخلاقی و به معارف دینی و پرورشی ما آراسته نباشد طبعاً در نظام جمهوری اسلامی جایگاهی برای او قائل نیستند جز این‌که در یک مقطع زمانی بیاید و برود.
عزیزپور بیان کرد: ورزشکاری در دل‌ها می‌ماند و نظام جمهوری اسلامی برای او ارزش قائل است که با ارزش‌های نظام زندگی می‌کند، ارزش‌های نظام برای او ارزش باشند و خود او عامل به انجام این ارزش‌ها باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان ادامه داد: به‌دنبال این هستیم که در فضای ورزشی، ورزشی فراگیر و ارزشی داشته باشیم و آن‌چه مدنظر ماست این است که فضای ورزشی ما آکنده از مسائل ارزشی و فضائل دینی شود.

captcha