فعالیت‌های قرآنی؛ راه مقابله با دسیسه‌های دشمن/قرآن محور فعالیت‌های مساجد باشد
کد خبر: 3385819
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
موسوی مطرح کرد:

فعالیت‌های قرآنی؛ راه مقابله با دسیسه‌های دشمن/قرآن محور فعالیت‌های مساجد باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان گفت: مدیران کانون‌های مساجد، ائمه مساجد، هیئت‌امنای مساجد و بزرگان مساجد باید برنامه‌ریزی داشته باشند که سرلوحه کار مساجد، قرآن باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام موسوی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، پنج‌شنبه، 23 مهرماه در مرحله مقدماتی جشنواره قرآنی مُدهامتان که در مسجد ابطحی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند یکی از کارکردهای مسجد برای قرآن است و همانا مساجد برای قرآن بنا شده است.
وی افزود: این سخن پیامبر اکرم(ص) یعنی مسجد باید یکی از محوری‌ترین و بهترین برنامه‌هایش قرآن باشد و مسجدی که به برنامه‌های قرآن عمل کند و تربیت کودکان و نوجوانان را با قرآن آغاز کند مسجد تراز اسلامی است و همان انتظاری است که پیغمبر و ائمه اطهار از ما دارند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان بیان کرد: مدیران کانون‌های مساجد، ائمه مساجد، هیئت‌امنای مساجد و بزرگان مساجد باید برنامه‌ریزی داشته باشند که سرلوحه کار مساجد، قرآن باشد.
وی عنوان کرد: کارهای دیگری می‌توان در مساجد انجام داد ولی یاد دادن قرآن سبب می‌شود روی اصول و فروع دین، معانی و تفاسیر را به‌وسیله قرآن بهتر یاد می‌گیریم و بهتر است انس با قرآن داشته باشیم که سبب جاری شدن قرآن در زندگی شود.
موسوی گفت: حضور جوانان در مساجد و تقویت برنامه‌های دینی و فعالیت‌های قرآنی مهم‌ترین راه مقابله با دسیسه‌های دشمنان است.

captcha