تشرف ۱۲۰۰ دانش‌آموز مداح خراسان رضوی به حرم رضوی
کد خبر: 3385842
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
همزمان با اول محرم صورت گرفت؛

تشرف ۱۲۰۰ دانش‌آموز مداح خراسان رضوی به حرم رضوی

گروه اجتماعی: همزمان با آغاز ماه محرم الحرام ۱۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان مداح استان خراسان رضوی به زیارت ثامن‌الحجج(ع) مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، همزمان با آغاز ماه محرم الحرام 1200 نفر از دانش‌آموزان مداح استان خراسان رضوی به زیارت ثامن الحجج(ع) مشرف شدند.

بنابر این گزارش، گروه مداحان دانش آموز از شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی به مشهد الرضا(ع) مشرف شدند و از برنامه‌های متنوعی که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود، استفاده کردند.

این گروه از دانش آموزان در حالی هنگام ورود ﺑﻪ حرم مطهر رضوی صلوات خاصه امام رضا(ع) را یک صدا زمزمه کردند که حال و هوای ﻣﻌﻨﻮی خاصی فضا را پر کرده بود.

در ابتدای این مراسم و بعد از تلاوت آیاتی از قرآن مجید چند دانش آموز با مداحی و مرثیه سرایی فضا حرم رضوی را با رایحه حسینی عطر آگین کردند و در ادامه گروه مداحان دانش آموز با قرائت زیارت امین الله فضای این محفل را نورانی‌تر کردند.

گروه زیارتی مداحان دانش آموز استان خراسان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش استان با شرکت در اردوی یک روزه زیارتی از فیوضات معنوی حرم مطهر رضوی بهره مند شدند.

این گروه از مداحان دانش‌آموز از سراسر خراسان رضوی به‌ منظور عرض تسلیت شهادت سیدالشهدا به امام هشتم(ع) به حرم مطهر علی ‌بن موسی‌ الرضا(ع) مشرف و پس از شرکت در مراسم مداحی و مرثیه‌سرایی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از سفره جود رضوی بهره بردند.

captcha