برگزاری جشنواره عکس نماز ظهر عاشورا/ برگزاری نماز جماعت در ۸۰۰ اداره قم
کد خبر: 3387146
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
خامه‌یار خبر داد:

برگزاری جشنواره عکس نماز ظهر عاشورا/ برگزاری نماز جماعت در ۸۰۰ اداره قم

گروه اجتماعی: دبیر ستاد اقامه نماز استان قم، از برگزاری باشکوه نماز ظهر عاشورا در قم و جشنواره عکس نماز ظهر عاشورا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، محمد خامه یار 26 مهر در جمع خبرنگاران گفت: اردوی فرهنگی و آموزشی مشهد مقدس برای ائمه جماعات استان، بررسی وضعیت نمازخانه‎های بین راهی و تلاش در جهت تغییر در این فضا از جمله فعالیت‌های این ستاد در قم بوده است.

وی افزود: برگزاری طرح مبین با مشارکت وزارت آموزش و پرورش با حضور 900 دبیر آموزش و پرورش از جمله طرح های کاردبری بود که در زمینه آموزش در این ستاد انجام شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ نماز، فعالیت جهادی را دنبال می کنیم و سعی داریم که در ادارات طرح های گسترده ای انجام دهیم که وضعیت نماز در ادارات کاملا تغییر کند.

وی گفت: استان قم به عنوان عضو شورای راهبردی طرح امین انتخاب شد که در گذشته عضو این شورا نبود و در هر استان سعی می شود که از نیروهای جوان آن استان برای توسعه فرهنگ نماز استفاده کنیم.

خامه یار خاطرنشان کرد: ستاد اقامه نماز در روزهای اخیر، شعبه‌ای در پردیسان قم ایجاد کرده که فعالیت آن پس از عاشورا آغازخواهد شد تا طلاب ساکن این منطقه بتوانند این حرکت را توسعه دهند.

وی افزود: پس از ایام عاشورا نماینده‎های ستاد اقامه نماز در چهار بخش مختلف استان تعیین خواهند شد که در این زمینه با ائمه جمعه‎ای که در آن مناطق حضور دارند برای انجام این امر رایزنی هایی انجام شده است.

خامه یار اظهارکرد: در 800 واحد اداری در استان قم نماز جماعت برگزار می‎شود؛ سال گذشته 12 اداره به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند که در روزهای اخیر تجلیل شده و یا خواهند شد؛ همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جهاد کشاورزی و اقتصاد و دارایی به عنوان بهترین ادارات قم در این زمینه انتخاب شدند که البته از 9 دستگاه دیگر تجلیل خواهد شد.

خامه یار اظهارکرد: امیدواریم فعالیتی انجام شود که صدای اذان از ادارات استان پخش شود؛ الان مدارسی که نزدیک مساجد است دانش آموزان به این مساجد می‎روند.

دبیر ستاد اقامه نماز بیان کرد: شورای سیاستگذاری نماز با ریاست استاندار آغاز به کار خواهد کرد که بتوانیم در این زمینه به ترویج فرهنگ عاشورا است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم اظهارکرد: برای برگزاری نماز ظهر عاشورا کارگروهی تشکیل شده است که نماز ظهر عاشورا که از مهمترین اهداف قیام حضرت است، با شکوه تر از سال های بعد انجام شود که در این زمینه از نهادهای اصلی استان از جمله استانداری و شهرداری و فرمانداری و هیئت‎ها و صداوسیما و... نمایندگانی حضور داشتند.

وی گفت: مکان های مختلفی در سطح شهر در این زمینه آماده شده است و مهر و زیراندازها و ائمه جماعات و شرایط برپایی این نماز در دست تهیه است؛ 313 نفر به عنوان راهنمای عزاداران آموزش دیده و در این روز فعالیت خواهند داشت.

خامه یار خاطرنشان کرد: در ده نقطه در اطراف حرم نماز جماعت برپا خواهد شد؛ برای استفاده خواهران عزادار، مکان های محدودی در این زمینه در نظر گرفته ایم و برخی از مساجد و اماکن عمومی که در این مسیرها وجود دارد ویژه خواهران است.

وی افزود: برخی ازدستگاه‎ها نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‎اند که تجهیزات نماز رابه صورت اهدایی در اختیار نمازگزاران قرار خواهند داد.

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم اظهارکرد: نماز ظهر تاسوعا به دلیل اینکه با نماز جمعه قرین خواهد شد در اطارف حرم برپا نمی شود و عزاداران به صفوف نماز جمعه خواهند پیوست و خطبه‎های این هفته بسیار مختصرتر خواهد شد.

وی گفت: با کمک واحدهای هلال احمر، چهار استان ایلام، کرمانشاه، قم و مرکزی جلساتی را پس از عاشورا تشکیل می‎شوند که نمازخانه‎هایی که قرار است وسایل نقلیه عمومی در آنجا بایستند خدمات امدادی و رفاهی را تقویت کنیم و ضعف هایی که در این زمینه وجود داشته است از بین خواهد رفت.

خامه یار خاطرنشان کرد: روستاهایی که فاقد مسجد و نماز خانه در مسیر حرکت کاروان‎های اربعینی هستند در این مدت صاحب نمازخانه خواهند شد.

وی گفت: برگزاری مسابقه عکس حرفه‎ای و غیر حرفه‎ای از نماز ظهر عاشورا با حضور ارشاد و حوزه هنری سازمان تبلیغات برگزار خواهد شد.

captcha