‌عملکرد شش ماهه دوم اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان تشریح شد
کد خبر: 3390834
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

‌عملکرد شش ماهه دوم اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان تشریح شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: فعالیت‌های شش ماهه دوم اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان ارائه شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: دوره صحیح‌خوانی قرآنی ویژه دو هزار نفر با محور هیئات مذهبی در نیمه دوم امسال انجام می‌شود که طی این دوره اعضای هئیت‌های مذهبی طی برنامه‌های مؤسسات تحت آموزش قرآن قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه11 محفل انس با قرآن از 11 تا 20 محرم‌الحرام در 11 شهرستان این استان برگزار می‌شود، ادامه داد: این محافل قرآنی نیز هئیت محور است که به همت مؤسسات و با حضور مسئولان شهرستان‌ها و استانی برپا می‌شود.

امیدیان عنوان کرد: همچنین دوره تخصصی قرائت سطح شش ویژه آقایان نیز از ابتدای آبان‌ماه انجام می‌شود و تا آخر بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.همچنین در نظر داریم تا دوره ممتحن و تربیت معلم مفاهیم، تجوید و پیش‌دبستانی انجام شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی لرستان بیان کرد: با توجه به اینکه جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان و خانواده هر ساله در دهه فجر برگزار می‌شود اما امسال فراخوان و ثبت نام در این جشنواره از ابتدای آبان‌ماه و از طریق پایگاه اینترنتی اتحادیه آغاز می‌شود و تا آخر دی‌ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان و خانواده از اول تا 12بهمن‌ماه انجام می‌شود و طی دهه فجر مرحله استانی و اختتامیه آن انجام می‌شود.همچنین 11 محفل انس با قرآن در دهه فجر به تعداد هر شهرستان لرستان برگزار می‌شود.

امیدیان بیان کرد: هدف و اولویت در اجرای برنامه‌های نیمه دوم سال همگون سازی با ادارات و دستگاه‌های دولتیست تا بتوانیم از حضور آنها در برنامه‌ها استفاده کنیم و از سوی دیگر بتوانیم از ظرفیت‌های آنها بهره‌مند شویم.

captcha