نماز اول وقت، مهمترین بعد امر به معروف است
کد خبر: 3391222
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
عبداللهی:

نماز اول وقت، مهمترین بعد امر به معروف است

گروه اجتماعی: رئیس‌‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: اقامه و تشویق به نماز اول وقت از مهمترین ابعاد امر به معروف است، به این مهم باید در تمام دستگاه‌های اجرایی توجه شود اما به دلیل حساسیت جایگاهی که دادگستری دارد، نماز اول وقت باید با دقت بیشتری در این نهاد دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس‌ کل دادگستری استان مرکزی امروز، 29 مهر در نشست هم اندیشی و تجلیل از ائمه جماعات دادگستری استان گفت: کربلا و قیام عاشورا با در نظر گرفتن تمامی زوایا درس بزرگی زندگی برای شیعیان و آزادمردان جهان است.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان قصد دارند با تغییر نگرش و اختلال در اعتقادات مردم باورهای دینی آنان را با مشکل مواجه کنند که وظیفه جامعه روحانیت اینست که با جذب نوجوانان و جوانان به مقدسات دینی آنان را از گرفتاری و انحطاط نجات دهند.

حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه سخنان خویش اقامه و تشویق به نماز اول اوقت را از مهمترین ابعاد امر به معروف نامید و در خصوص اهمیت و جایگاه نماز اول وقت گفت: ادای نماز در همه ارگان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی از اهمیت فراوانی برخوردارست اما این واجب الهی به واسطه حساس بودن جایگاه دادگستری از اهمیت بیشتری برای کارکنان این نهاد برخوردارست.

این مقام مسئول نماز را مصداق اعلای عبودیت و بندگی در محضر خداوند متعال دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه تمامی کارکنان اعم از رؤسا، قضات و دیگر کارکنان این حوزه با بسیاری از جرائم و مجرمان با جرائم گوناگون سر و کار دارند؛ لذا اجرای احکام الهی بین آنان بسیار لازم ارزیابی می‌شود.

وی در ادامه رابطه نفوذ شیطان با پرداختن به امور دنیوی را بسیار تنگاتنگ دانست و افزود: نماز به عنوان ستون دینی می‌تواند تکیه گاه و مانعی بزرگ برای رمی شیطان و جلوگیری از مفاسد اخلاقی، عملی و رفتاری در تمامی زمینه‌ها باشد.

حجت‌الاسلام عبداللهی رمز موفقیت در مباحث معنوی را اقامه نماز عنوان کرد و گفت: برای ادای به موقع این فریضه الهی باید راهکارهایی جذاب و عملیاتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به نتیجه مطلوب در سطح جامعه دست یافت.

به گزارش ایکنا؛ مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره‌کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی دارای 22 حوزه ساختمان قضایی است که به جز 2 حوزه به دلیل کمی تعداد کارکنان در بقیه حوزه‌های نماز جماعت اقامه می‌شود.
وی از حضور بیش از 70 درصد کارکنان در اقامه نماز جماعت خبر داد و افزود: اداره‌کل دادگستری به منظور توجه به ادای این فریضه الهی در سال‌های قبل اقدام به مرمت و بازسازی نمازخانه‌ها کرده است و در ساخت ساختمان‌های جدید به تجیهز نمازخانه توجه ویژه شده است.

این مقام مسئول در پایان ضمن تأکید بر ریشه‌یابی علل بی‌نمازی برخی از افراد جامعه، تصریح کرد: افرادی به نماز کمتر اهمیت می دهند که از جایگاه نماز آگاهی چندانی ندارند؛ بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود برای افزایش خضوع و فروتنی در پیشگاه خداوند متعال استفاده کرد.

خبرنگار: مریم روشن

captcha