محرم؛ بهترین فرصت برای ترویج نماز/ نماز ظهر عاشورا در سراسر هرمزگان اقامه می‌‎شود
کد خبر: 3391275
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

محرم؛ بهترین فرصت برای ترویج نماز/ نماز ظهر عاشورا در سراسر هرمزگان اقامه می‌‎شود

گروه اجتماعی: مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با بیان اینکه محرم بهترین فرصت برای ترویج نماز است گفت: نماز ظهر عاشورا در سراسر هرمزگان اقامه می‌‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن فروزان‌نژاد، مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان در نشست خبری با محوریت برنامه‌ریزی برای نماز ظهر عاشورا با خوب ارزیابی کردن تبلیغات محیطی پیرامون نماز ظهر عاشورا را در سطح شهر بندرعباس و گفت: مبلّغین دینی و رسانه‌ها باید در فرصت باقیمانده در راستای تبیین فلسفه نماز ظهر عاشورا اقدام کنند.
وی در ادامه از ماه محرم به عنوان بهترین فرصت برای رونق‌بخشی به نماز جماعت مساجد نام برد و عنوان کرد: باید از ظرفیت ماه محرم، حضور روحانیون و آمادگی مردم در جهت عمران و آبادانی معنوی مساجد و  نهادینه‌سازی و تعمیق فرهنگ نماز به بهترین شکل استفاده شود.
فروزان‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اجلاس منطقه نماز یک ماه قبل از برگزاری اجلاس سراسری، در استان هرمزگان برگزار می شود؛ از این رو نیاز است که همه دستگاه های اجرایی با ستاد اقامه نماز همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
وی همچنین، به اعلام فراخوان مسابقات و جشنواره های مرتبط با فرهنگ نماز در استان اشاره کرد و افزود: پنجمین مسابقه شعر نماز، سومین مسابقه خاطره‌نویسی با موضوع نماز و نخستین جشنواره اذان تا پایان آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌‌اکبر انصاری‌راد، معاون آموزش، پژوهش و فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز از آمادگی یک‌هزار و 400 هیئت مذهبی استان برای شرکت در نماز ظهر عاشورا خبر داد و گفت: مراسم عزاداری سالار شهیدان با حضور یک‌هزار و 100 روحانی در دهه اول محرم در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی هرمزگان در حال برگزاری است.

captcha