تأسی به فرهنگ عاشورا راهبرد تقویت روابط اسلامی است
کد خبر: 3391428
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

تأسی به فرهنگ عاشورا راهبرد تقویت روابط اسلامی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: دشمن امروز بنیان‌های اساسی خانواده و اجتماع را هدف قرار داده و قصد در نابودی روابط اسلامی دارد، راهبرد اساسی مقابله با این تهاجم ترویج سبک زندگی اسلامی و تاسی به فرهنگ ناب عاشورایی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه امروز، 29 مهرماه در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به فداکاری نیروهای نظامی و انتظامی کشور در پاسداری از انقلاب و آرمان‌های نظام اسلامی گفت: نیروهای مسلح ایران اسلامی در طول این انقلاب مجاهدت‌ها و تلاش‌های بسیاری از خود نشان داده‌اند به طوری که نیروی انتظامی ایران اسلامی بیش از 4هزار شهید گلگون کفن در راه دفاع از انقلاب اسلامی و میهن و دین تقدیم کرده است.

وی افزود: نیروی انتظامی پیشانی فداکاری قوای مسلح کشور است که در این مدت در مقابله با توطئه‌گران و دشمنان مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های بسیاری در عرصه امنیت مرزها، مقابله با قاچاق و مواد مخدر، نظم و امنیت کشور اسلامی ایران داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به تخلفات مالی گفت: امروز می‌بینیم متاسفانه 100هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود دارد که می‌توانست رفع کننده بسیاری از مشکلات جامعه و اقتصاد کشور باشد که اکنون در دست عده‌ای بدهکار بانکی قرار دارد که یا قصد بازپرداخت ندارند یا توان مالی درستی برای بازگرداندن این بدهی ندارند.

وی افزود: باید در این مسائل پیشگیری از معضلات و آسیب‌ها را با جدیت دنبال کرد و پیش از وقوع این جرایم و معضلات پیشگیری را سرلوحه کار قرار داد تا بتوان عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و دیگر حوزه‌های کشور را مصون از آسیب و مشکلات بداریم.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با اشاره به معضلات موجود در استان مرکزی گفت: باید بتوانیم با بهره‌گرفتن از فرهنگ غنی شهادت و عاشورا در مقابل آسیب‌های اجتماعی که در شهرهای اراک، ساوه و شهرهای دیگر استان به سبب مهاجرت، مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی از طریق ماهواره‌ها و مصرف‌زدگی پدید آمده ایستادگی کنیم.

وی افزود: دشمن امروز بنیان‌های اساسی خانواده و اجتماع را هدف قرار داده است و قصد در نابودی روابط اسلامی در جامعه دارد که راهبرد اساسی مقابله با این تهاجم دشمن ترویج سبک زندگی اسلامی و تاسی به فرهنگ ناب عاشورایی است.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت و جایگاه نهضت عاشورا اظهار داشت: نهضت عاشورای حسینی(ع) پس از نهضت رسول مکرم اسلام(ص) بزرگترین نهضت و قیام جامعه بشر است که تجزیه و تحلیل و شناخت ابعاد مختلف قیام و نهضت حسینی(ع) مهم و دارای اولویت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز پرتو این قیام سرخ و بزرگ حسینی در عاشوراست و ملت بزرگ مسلمان ایران و امام راحل(ره) با تاسی از این فرهنگ و نهضت موفق شدند تا این نهضت و انقلاب اسلامی را در ایران به نتیجه و ثمر برسانند و پرچم حسینی عاشورا را در کشور اسلامی ایران به احتزاز درآورند و امروز پاسدار این فرهنگ و پرچم و هویت عاشورایی باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به خفقان دوره طاغوت گفت: تاسی فرهنگ عاشورایی به ملت بزرگ ایران اسلامی درس مجاهدت و ازخودگذشتگی داد به طوری که وقتی در چندین شهر رژیم منحوس پهلوی اعلام حکومت نظامی کرد، مردم دست از محافل و مجالس دینی و انقلابی خود برنداشتند.

امام جمعه اراک با اشاره به توانمندی و موفقیت جریان عاشورایی حزب‌الله لبنان، مجاهدان عراق و سوریه گفت: اگر امروز شاهد موفقیت‌های مجاهدان عراق، سوریه، حزب‌الله لبنان هستیم به برکت انقلاب اسلامی و صدور پیام عاشورا از ایران اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: قیام امام حسین(ع) قیام برای خدا، عشق به خدا، امر به معروف و نهی از منکر و زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی(ص) بود و هرکجا یاد امام حسین(ع) و شهدای کربلا باشد کمبود و مشکلی باقی نمی‌ماند.

captcha