مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3393384
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

مسابقات قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در کردستان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان از برگزاری دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه کارکنان، ورزشکاران و جوانان دهه سوم آبان ماه در این استان خبر داد.

فرهنگ مکتبداری، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: دومین دوره مسابقات قرآن کریم جوانان و ورزشکاران در‌ 11 رشته قرائت ترتیل، اذان، حفظ یک جزء، حفظ 3 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20جزء، دل نگاشته، حفظ احادیث موضوعی، حفظ آیات موضوعی و مفاهیم برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این مسابقات را جذب، هدایت و آشنا نمودن نسل جوان به ویژه ورزشکاران با فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: دراین دوره ازمسابقات شرکت کنندگان در سه گروه ورزشکاران و قهرمانان، جوانان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان به تفکیک خواهران و برادران و در گروه‌های متفاوت به رقابت خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کردستان اعلام کرد: این دوره از رقابت‌های قرآنی برای گروه سنی آقایان و بانوان بین 15 تا 29 سال از مخاطبان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران و جوانان به همت اداره کل ورزش و جوانان استان به صورت شهرستانی و استانی برگزار می‌شود، عنوان کرد: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌های قرآنی در حال اتمام است.
مکتبداری یادآور شد: مرحله شهرستانی این مسابقات از روز ششم مهرماه آغاز شد و برندگان آن به مرحله کشوری راه می‌یابند.

captcha