مرحله استانی مسابقات قرآن ورزشکاران خراسان رضوی برگزار می‌شود
کد خبر: 3393421
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
دهه سوم آبان‌ماه؛

مرحله استانی مسابقات قرآن ورزشکاران خراسان رضوی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از برگزاری مرحله استانی دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان این استان در دهه پایانی آبان‌‎ماه خبر داد.

تیمور وطن‌دوست، رئیس امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مرحله شهرستانی دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان این استان، گفت: این مسابقات در برخی از شهرستان‌های استان برگزار شده و تعدادی دیگر هنوز در حال برگزاری هستند، گرچه جمع‌بندی این مسابقات باید تا پایان شهریورماه صورت می‌گرفت اما گزارش نهایی آن هنوز به ما ابلاغ نشده است.

وی با اشاره به رشته‌های مسابقات عنوان کرد: این مسابقات در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ یک، سه، 10 و 20 جزء قرآن کریم، دلنوشته، حفظ احادیث موضوعی، حفظ آیات موضوعی همراه با تفسیر، مفاهیم قرآن و فهم زبان قرآن برگزار شده است که هفت رشته ابتدایی به صورت شفاهی و سه رشته آخر به شکل کتبی برگزار می‌شود.

وطن‌دوست با بیان اینکه مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان در 27 شهرستان استان خراسان رضوی در حال پیگیری است، ادامه داد: ‌این مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در زمان‌های تعیین شده برگزار می‌شود که تاکنون مرحله شهرستانی آن در حال پیگیری بوده است.

وی در ادامه ابراز کرد: این مسابقات ویژه رده سنی 15 تا 29 سال و به منظور شرکت ورزشکاران، جوانان و کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان طراحی شده است؛ همچنین در تلاش هستیم تا با تهیه گزارش نهایی در بخش شهرستانی بتوانیم مرحله استانی این مسابقات را در دهه سوم آبان‌ماه برگزار کنیم.

رئیس امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در پایان با اشاره به اینکه خراسان رضوی در سال گذشته میزبان برگزاری مرحله کشوری مسابقات بود، اظهار کرد: مرحله کشوری مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان آذرماه سال‌ جاری برگزار خواهد شد که میزبان آن هنوز مشخص نشده است.

captcha