مسئولان هیئت‌‌های مذهبی به دنبال برندسازی در هیئت نباشند
کد خبر: 3394891
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

مسئولان هیئت‌‌های مذهبی به دنبال برندسازی در هیئت نباشند

‌گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، با بیان اینکه گاهی جنبه تبلیغی در برخی از هیئت‌ها از حالت طبیعی خارج شده و مسئولان به دنبال برندسازی برای خود هستند که این اقدامی نامناسب و نامعقول است. گفت: مسئولان هیئت‌‌های مذهبی به دنبال برندسازی در هیئت نباشند.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، ‌مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به ظرفیت فرهنگی موجود در ایام محرم، اظهار کرد:‌ در ایام ماه محرم ظرفیت فرهنگی موجود در جامعه فعال شده و شبکه تبلیغ نیز می‌تواند به خوبی از این ظرفیت بهره‌مند شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود:‌ قانون امر به معروف و نهی از منکر نیز در قالب کتابچه‌ای تدوین شده و لازم است مورد ملاحظه قرار گرفته و برای مردم تبیین شود.

وی عنوان کرد: قرآن موضوع مهمی است و نباید در عزاداری‌ها مورد بی توجهی قرار گیرد، باید به یاد قرآن‌خوانی امام حسین(ع) به تلاوت قرآن پرداخت.

نعمت‌الهی با اشاره به سبک زندگی اسلامی به‌عنوان بهترین نوع سبک زندگی، گفت:‌ سبک زندگی اسلامی بهترین سبکی است که می‌تواند تامین کننده بهداشت عمومی باشد و ‌اهمیت این موضوع نیز باید برای مردم بیان شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: گاهی جنبه تبلیغی در برخی از هیئت‌ها از حالت طبیعی خارج شده و مسئولان به دنبال برندسازی برای خود هستند که این اقدامی نامناسب و نامعقول است.

وی با بیان اینکه رقابت فرهنگی صحیح امری طبیعی و مثبت است و می‌تواند به رشد هیئات‌ها کمک کند، عنوان کرد: باید مراقب بود افراط و تفریطی در این خصوص صورت نگیرد چراکه جنبه تبلیغی در هیئات اقدامی نامناسب و نامعقول است و باید جلوی آن گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین، ادامه داد: دیدن چهره تازه و جستجو برای یافتن امور جدید و نو امری طبیعی است که در نهاد همه انسان‌ها وجود دارد بنابراین ما نیز گاه با تغییر و جابجایی مبلغان در شبکه بومی تبلیغ درصدد تنوع‌طلبی هستیم تا مبلغان خود را به دانش روز مجهز و بروز کنند.

این کارشناس مسائل دینی افزود: این امر طبیعی در روزهای نخست بیشتر جلوه می‌کند اما به مرور از شدت آن کم خواهد شد چرا که توانایی مبلغان حرف نخست را در جذب مخاطبان خواهد زد.

وی با انتقاد از برخی از مبلغان که دامنه مطالعاتی کمی دارند، گفت: یکی از آفات تبلیغ در عدم بروز رسانی اطلاعات و مطالعات مبلغان است که همین مسأله باعث عدم جذب مخاطبان به‌ویژه نسل جوان در مجالس می‌شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه روحانیان در سراسر کشور با پدیده جدیدی روبرو هستند که باید آمادگی لازم را برای پاسخگویی به آن داشته باشند، بیان کرد: یک تبلیغ تاثیرگذار نیازمند چهار رکن اساسی است که عبارتند از پیام‌دهنده، پیام‌گیرنده، محتوا و ابزار نوین که باید به ارکان توجه بیشتری شود. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه پیام دهنده یا مبلغ باید اطلاعات خود را در حوزه تخصصی خود بروز کند و دانش لازم را برای پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان داشته باشد ادامه داد: یکی از ایرادات مبلغان در عدم توجه جدی به مخاطب‌شناسی است چرا که در پای منبر افراد در سنین و سلیقه‌های مختلفی نشسته‌اند که باید بر حسب نیاز آنها و توانمندی مبلغ مجلس اداره شود.

نعمت‌الهی درخاتمه با بیان اینکه محتوای پیام هر چه پخته‌تر، کارآمدتر و به‌روزتر باشد بی‌شک میزان تاثیرگذاری آن نیزبیشتر خواهد بود گفت: اگر هر کدام از این اصول چهارگانه در تبلیغ مورد استفاده روحانیان و مبلغان قرار گیرد بی‌شک قدرت سخنان و کلام نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه گیری نیز موفق‌تر ظاهر خواهند شد.

captcha